Provocerande att ingen svarat i kronor! Sen jag blev medlem i RT-forumet 2022 (tror jag) har min förmögenhet ökat med 3-4 miljoner kronor. Tack vare RT, nä.
Hur är mina känslor provocerande?
Sen finns svaret på hur rika RTare är redan, om man vill veta. RTs undersökning ger än ganska klar bild. Men utan ett alias intill varje siffra då förstås.
Nej, inte dina känslor. Faktumet.
Snarare logiskt.
Som jag skrev i ett senare inlägg, finns många orsaker varför de flesta föredrar % när man pratar om sin ekonomi med okända.
Men man gör såklart som man vill, ingen hindrar en att skriva i kronor.
Aha. Du menar att det finns säker och högre avkastning någon annanstans? Berätta mer!
Vilken trevlig ton och icke-svar på helt konkret fråga. VAD är både säkrare och överpresterande över tid på ett vis vem som helst kan kopiera? Du kan hävda ATT något går, vänligen ta med HUR för oss andra som kanske inte är lika kloka.
Hade du samma lärare? Så synd.
Det finns många olika sätt att få en högre avkastning och med lägre risk än att investera allt man äger och har i en global aktieindexfond.
Det bästa sättet jag hittills hittat är att investera 1% av sitt kapital med 200 i hävstång på valfri underliggande produkt.
Håll den ett dygn och sälj om det finns nåt värde kvar.
Går det bra avkastar det dubbla mot en indexfond, går det dåligt blir förlusten max 1 procent.
Bara en av alla olika metoder.
Alltså singla slant?
Jag efterfrågar vad, vilken ”valfri produkt”?
Nej. Läs igen.
Ah, jag gör redan det. Köper på loppis och säljer på Tradera för 2-25x köppriset.
Men det kallas extrainkomst, inte investerande.
Ni försöker ju inte ens förstå.
Ska man försöka göra sig lustig och mästra nån bör man ha rätt i sak.
Annars blir det att man framställer sig som arrogant och okunnig.
Vad menar du, det var det du skrev och det jag gör, som extrainkomst.
Så vänligen förklara. När, var hur?
Ja, man vill ju inte framstå som arrogant…
Har du backtestat den här strategin? Om ja, vill du dela med dig av resultatet från det?
Jag antar att du behöver inte bara slutkurser för dagen för att kunna göra det, utan även intradagskurser. Finns sådan data med lång historik att få tag på?
Ja det funkar klockrent. På investing. com kan du hämta hem stängningskurs och lägsta kurs för varje dag.
Har inte skrivit nåt om nån loppis.
Vette fan vad du hade för rik lärare??
Vad har du för cagr på ditt kapital de senaste 10 åren?
Det jag gör!
Det finns många olika sätt att tolka din text på. Ibland är övertydlighet bra, speciellt på forum.
Är du intresserad tror jag nog du kan räkna ut vad som menas.
Det är en fråga om vilja.
Men då får du vara intradagskursförändringen med din strategi:
Eftersom du missar kursförändringen mellan stängning och nästa dags öppning tappar du massa avkastning relativt att äga det underliggande indexet (eller annar instrument).
Sannolikheten att du förlorar 1 % är så mycket högre att det mer än tar ut den avkastning du får de (relativt få) dagarna du får hög avkastning.