En korslänkning.
Här är ytterligare en korslänkning:
Sedan håller jag med @Nightowl - det bästa och mest beprövade sättet att slå index med lägst risk är belåning över en lång tidsperiod. Att jaga fonder med bäst avkastning har jag än så länge inte sett något annat än anekdotisk bevisföring för. Självklart fungerar det i en uppåtgående marknad, men då fungerar i princip alla strategier.
Problemet kommer i vändningen och vändningar är alltid omöjliga att förutse. Problemet med en vändning är ju att på toppen så är sentimentet som mest optimistiskt. Dagen då det vänder, dagen efter, är ju den näst mest optimistiska dagen och så vidare.
Bara beviset att de fonder som har försökt sig på det inte är framgångsrika / lyckas eller att det är en uttalad strategi för fonder är ju bevis nog. Eller så argumenterar man för att finansbranschen som lägger miljoner på research skulle missat en så uppenbar sak är ju bara knasig i min mening. Och, det här är bara min åsikt, men jag ser fram emot att ställa frågan till de professorer som under året kommer vara med i podden så får vi se. ![]()