Jag avslutade på -12.54% vilket jag är nöjd med då jag ligger bättre än snittet och bättre än index. Min räddning för detta var guldet och en diversifierad portfölj med stor andel räntor och indexfonder.
Gick inget vidare:(
-12.32% men har ingen vidare koll och sätter in varje månad på samma fonder. Tänker fortsätta med det och hoppas att 2023 blir lite roligare.
Wut? Hur? 

Har inte nordnet någon sån här fancy grej att dela?
Stor slagsida mot enskilda aktier som har gått mycket bra. Aka hög risk.
Minus 10% på lysa (men jag plockade ut ca 80% av mitt innnehav och la den på vanligt sparkonto pga skulle eventuellt köpa lägenhet. Detta gjorde jag i mitten sv februari så dunderflax
).
Avanza är mitt stora sorgebarn och en fantastisk läxa för livet där jag ligger hela 46% minus pga drogs med lite i en viss aktie ![]()
Får hoppas att 2023 för med sig lite revansch där. Har iallafall lärt mig att jag ska hålla mig till små summor när det gäller allt som inte är indexfonder.
-4,7% totalt.
Hade för mycket i fastighetsaktier, men hade i övrigt en hel defensiva placeringar, och rätt mycket i utländsk valuta vilket var bra under 2022.
Minus 9% på totalt investerbart kapital. “Räddades” från mig själv genom att ha det mesta på Lysa samt i likvider. Portföljen på Avanza (aka lekhinken) kraschlandade…
Minus 3,24% blev det i huvudportföljen med 75% aktier, 10% räntor och 15% guld och råvaror. Tråkigt med minusresultat men ändå nöjd att det inte gick sämre än så.
Portföljen dök lite på mållinjen och gick i mål på +9.63% för 2022.
2023 blir en utmaning, mer guld och silver?
Jag var minus 8 procent 2022, så jag får vara nöjd på det stora hela. TUI innehavet drog ner mig, annars hade jag legat på plus. God fortsättning till er alla!
Slog ihop tidigare uppdelad portfölj på både Nordnet och Avanza i slutet av februari så det blir ingen graf utan en approximation som ger ca -9%.
Har några mindre mer konservativa mellanriskportföljer också som gick ett par %-enheter bättre.
Men är fortfarande en bra bit efter index tack vare ett uselt 2020.
Får väl hoppas på fortsatt nedgång under våren mtp hur jag är positionerad just nu (10% cash, 10% USD, 20% guld, 60% aktier).