Vet du vilket språk du sett dem i? Eller var det så självklart vad det var för något?

Egentligen är det helt galet vilket år det var. Jag får tacka Ethereum för den fina skjutsen, även om alla mina portföljer gick starkt.
Aktieportfölj 1: 45 %.
Aktieportfölj 2: 46 %.
Aktieportfölj 3: 53 %
Fondportfölj: 31 %
Krypto: 472 %
Förväntar mig inte att det ska fortsätta så här under 2022, men det blir ett spännande år oavsett
.
Nej det var långt ifrån självklart. Jag förstår inte ens vad du skriver 
Erkänner lätt att det där swishade förbi mitt huvud
Men det kanske inte går att förklara enklare? Isf är det okej det också ![]()
Ps! Ser att används när jag använde sitatfunktionen ![]()
Det beror ju på vad man menar med “programmeringsspråk”. Finns otroliga mängder olika språk för olika användningsområden. Allt från språk som beskriver sekvenser av specifika processorinstruktioner som körs på en processor. Till språk som bara definierar hur text ska se ut på en webbsida. Eller språk som inte har någon viss ordning hur olika saker ska köras efter varandra.
Finns språk där man “skriver” sina program som bilder med olika färg på pixlarna.
Hakparanteser förekommer i många och betyder helt olika saker i olika språk.
Programmeringsspråk är bara nogrannt bestämda betydelser av någon form av information. Oftast textbaserade där man även inkluderar många skiljetecken. Så att människor kan berätta för en dator vad (och ibland men inte alltid hur) den ska göra.
@janbolmeson kan du bryta ut detta till en OT tråd?
Min bufferthink bygger på det här:
67% bankkonto med ränta
11% Aktiefonder
11% Guld
11% Långa 20+ års US treasury bonds
En försiktig/defensiv RT-portfölj.