Både i rika tillsammans podden och i min omgivning har många länge sagt att träffa psykolog är det bästa de gjort för sitt välmående och för att nå ett rikt liv.
Jag har länge tänkt att det nog vore bra även för mig. Men inte haft anledning att ta klivet. Nu efter både en exit och sen en tuff period som företagare känner jag att det är dags för mig, bland annat för att jag märkt att mycket av mitt mående styrs av hur det går för företaget. Vilket nog inte är sunt, särskilt i perioder av motgång. Min fru vill ha en glad man och pappa till sina barn, hellre än mer framgång i företaget jag driver.
Men sen tänker jag att en psykolog som inte vet någonting om företagande eller livet som VD kanske skulle ha svårt att förstå och hjälpa mig på ett trovärdigt sätt. Det är säkert dumt, alla psykologer är väl utbildade, och det är knappast Excel jag behöver hjälp med direkt
men ändå?
Så, har någon nåt tips om hur jag kan hitta en bra psykolog i Stockholm? Lite oklart vad för typ av stöd jag behöver då jag aldrig gjort detta förut. “Bli gladare” är väl målet. #hursvårtkandetvara haha.