Hur hjälper jag min vän bäst | Ge ut barnbok

Har en vän som har begynnande material till en barnbok. Alla vackra illustrationer är klara och hen har handlingen klar i huvudet. Hur tar vi detta vidare? Min tanke är om vi kan få lokala bibliotek att upplåta “fönsterplats” för några illustrationer och text och sedan crowfundat resten för att trycka själv. Budgeten är i stort sätt obefintlig men gör ont se att hen förvara sina vackra original i pappkartong. Vill att de ska nå en publik. Tipsa gärna era ideer!

4 gillningar

Finns kanske lite idéer i den här tråden:

2 gillningar

Jag gjorde en egen barnbok med lite AI text och bilder. Mest på skoj för barnen. En liten saga de kan känna igen sig i…

Sen tror jag att jag använde Canva.com för att sätta ihop som PDF. Jag lade kanske 2 timmar totalt på det.

Det finns garanterat bra tjänster för att skriva ut snyggt och o bokformat.

Din vän borde kunna göra något liknande och med mycket bättre resultat. När det är klart så är ju boken klar så att säga och hen kan försöka sälja till förlag eller likn.

Del ett är att skriva boken. Dela ut den för testläsning hos bekanta eller folk som inte är rädda för att ha en åsikt. Del två ta till sig av kritiken och skriva om boken. Ny testrunda osv. Slutligen korrläsa för stavfel ect.