Hur hög premiepension har ni?

Sitter och ser över mina pensioner och ramlade över premiepensionen.
Jag är idag 36år gammal, fyller 37 iår och har en premiepension på 426.000kr.
Tycker det var förvånansvärt högt. 7% årlig avkastning exkl inbetalningar som kommer ske framöver hamnar jag på ca 3 miljoner i premiepensionen när jag är 65år gammal.
Kikade på min svärfars (59år) allmän pension tidigare iår och då hade han samlat värde på ca 3,6M i allmän pension (inkomstpension & premiepension ihop)

Hur hög är snittet på svenskens allmänna pension (inkomst & premie) när dom fyller 65år?
Är också nyfiken på hur dom ser ut separerat från varandra.
Och då menar jag kapitalet och inte hur mycket dom får utbetalt per månad.

2 gillningar

Jag är 31 år och har ca 100k i PPM. (AP7-Såfa). Innan jag blev intresserad av ekonomi och pension så blev jag genom nån rådgivare för längesedan på tidigare arbetsplats placerad i Falcon Funds…Det gick ju sådär!!

Får man fråga vad du har för innehav i PPM? Ja tycker det låter mycket men du kanske har haft en fantastisk utveckling samt hög lön som gjort att insättningarna är högre än t.ex min egna. Med tanke på att det bara är 2,5% som avsätts.

2 gillningar

Jag har ca 450.000 i årsinkomst och placerar i AP7-Såfa

2 gillningar

Här finns lite siffror:

https://rikatillsammans.se/forum/t/premiepensionen-pensionsspararna-och-pensionarerna-2020/21836

1 gillning

44 år. Ser ut så här just nu.

1 gillning

37 år (nåja, snart 38).

1 gillning

Låter högt men misstänker att du har jobbat i många år? Fyller själv 37 år under året och har 260 578 kr avsatt till premiepension. Har dock dribblat bort lite avkastning då jag gjorde egna val för placeringen under flertalet år.

Vilken nivå av inkomstpension har du?

Det ser ut så här på minpension.se.

1 gillning

Var kommer sammanställningen ifrån? Kan lägga in en med mina siffror :slight_smile:

pensionsmyndighetens hemsida, fyller också 37 iår

ganska likvärdigt men ser att min avkastning är betydligt högre på premiepensionen.

1 gillning

Ja, jag får nog kompensera med extra avsättning till tjänstepension för att komma ikapp :slight_smile:

Jag har även tjänstepension på ca 1M utöver detta

1 gillning

Låter som att du kommer ha det väl krattat när det är dags för pension, grattis!

Håller tummarna för det :slight_smile:
Och även för dig

1 gillning

Också 44, ligger liiite efter :stuck_out_tongue:

Men min utveckling är bättre, så jag kanske kommer igen!

1 gillning

Ser bra ut :+1:. Ingen tävling här :joy:. Viktigast av allt är att man ligger i Ap7 Såfa/Aktiefond. Sedan får det bli vad det blir av det. :+1:

2 gillningar

35 år, 91 tusen i premiepension. Så går det när man studerar för länge.

2 gillningar