Hur kallt har ni där ni bor i landet?

Nyårsdagen -33
Igår -36
Nu på morgonen -33

Hade jag kunnat arbeta hemma nu hade jag gjort det, men det är bara att dra i gång gammeldieseln och hoppas att den startar när jag ska hem.

4 gillningar

Antar att du bor i Yakutsk, Sibirien? Här är det -1° just nu. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

-8 grader men känns med windchill som -16 grader :sweat_smile: och snöfall på det :cloud_with_snow:
Väntar på att det ska bli -20 som dom pratat om senaste dagarna :cold_face:

1 gillning

Man skulle kunna tro det.

1 gillning

Vi har lite olika referensramar.

-20 är kallt, men ändå vardagsmat. -35 som vi haft igår och idag, då kan man få klaga :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Ås, Jämtland.

Minus 16 igår, minus 22 inatt

3 gillningar

Just nu - 28,5. Min stackars hund vill inte gå ut, och inte jag heller!

5 gillningar

Det var -6° när jag var ute med hunden vid 7-tiden. Men ska visst bli kallare neråt 10-15 minusgrader i veckan.

1 gillning

-35 på väg till affären igår. Milt på höjden där vi bor, bara -31 som kallast.

2 gillningar

-33 här nu… Hade turen att vara ledig så blir en lugn hemma dag i morgonrock :blush:

3 gillningar

Här är det en till som bor närmare Sibirien med -34 grader. Skönt att jobba hemma, jag har braskamin på hemmakontoret :yum:

Tacka vet jag hederliga direktverkande el-element när luftvärmepumpen stannar vid -30.

5 gillningar

-31° här. Kände mig hemskt lockad att ta bilen till skolan och förskolan istället för att promenera med ungarna imorse, men jag vill inte avslöja för dem att det är ett alternativ :sweat_smile:

9 gillningar

-0.2 i mellanskåne.

Men mycket snö just nu. :smile:

1 gillning

-3,5 några mil norr om Göteborg.
Blåser rejält dock så lär kännas när jag går ut med hundarna snart.

1 gillning

Vet inte om jag hade klarat så kallt, jag har ställt termostaten på 22 grader.

1 gillning

+1 och slabbig snö på det… här nere nära huvudstaden på andra sidan bron.

1 gillning

+7 i södra Tyskland, men lite blåsigt. Blå himmel och morgonkaffe på parkbänk

Saknar inte Sverige :grin:

2 gillningar

-10 och fina längdskidspår, Sverige!

1 gillning

-17 och massor av snö

1 gillning

Sjutton grader är det här nu, ungefär samma som det varit de senaste dagarna. Småblåsigt och halvsoligt. Promenadväder får man väl kalla det. :sun_behind_small_cloud:

2 gillningar