Här är -18,1 grader nu. Det är kallast hittills för säsongen. Ganska dålig isolerad radhus och trots att värmepumpen jobbar för fullt så ligger vi på knappa 18 grader inomhus. Går ju dra på elelementen också men det är jag för snål för
tar hellre på mig mer kläder och tofflor. Samt nackdelen att de blir så hiskeligt varma så är orolig att lillkillen ska råka bränna sig.
-19 grader. Gäller att snyta sig innan man går ut för att det inte ska frysa i näsan ![]()
Var minus 10 imorse när jag körde till jobb imorse, minus 7 nu.
Jag och en del av kidsen på förskolan passade på att njuta av snön och fascineras av is. Sällan vi har möjlighet att se frusna vattenpölar, jämföra skoavtryck i snön eller titta på djurspår här i Skåne, så det gäller att passa på ![]()
-13°, så stannar inne med värmeljusen!
Tror en av mina grannar tvättade fönstren förut. Hen måste gilla kyla. ![]()
Kanske gjorde ett taktiskt insynsskydd, så det blir is på rutan?
En runda ute i stan och kan nog hålla med om det du skriver. Merparten hade sneakers, typ converse, jeans, ingen mössa eller handskar. Så hade man absolut inte varit klädd uppe i Norrland.
Inte att rekommendera… ![]()
Är väl sen gammalt?
Kör 100% stearin, använder stormlyktor och eldar på dragfria platser.
Sen eldar jag 2-3 ljus, inte hundratals. ![]()
Vi har typ 12-13 minus här…
-13 här, tänker inte gå utanför lägenheten tills det blir plusgrader, är ändå skåning och kan helt enkelt inte överleva under 10 grader och sol☀️
+20 där vi var häromdagen, nu -11 i Skåne. Inte konstigt att vi alla är sjuka nu! ![]()
Det kan inte vara så att ni var nära 100-tals människor när ni var på semester som ökade oddsen för sjukdom? Hotell, flygplats, flyg, tåg, restauranger, bussar osv. ![]()
Men hoppas ni blir friska snabbt och att våren kommer tidigt! ![]()
Men e-niron startade direkt? ![]()
Absolut, i dessa grader väljer jag elbilen före plug-in hybriden ![]()
![]()
Jo det var det säkert, svårt att undvika och brukar gå bra men någon gång blir det så här!
Ca -16° här idag, så fortsätter med stearinljus och inomhuspyssel. ![]()
-15. Kan jag rapportera. 21 grader inne.