Bra timing.
Med det flytet borde du prova marknaden nästa gång. ![]()
Om kölden i Gbg skulle vara värre än i Jokkmokk skulle rådjuren ha varmare päls än renarna.
Detta hör man ofta här i Skåne också. Alltså att den skånska kylan är värre än den norröver. Har själv kommit fram till att det helt beror på hur man klär sig. Jag skulle aldrig gå ut i fjällen iklädd jeans, sneakers, vanlig vinterjacka med skjorta under och tunna handskar. Tror sig fan man fryser…
Även om man klär sig gör fukten stor skillnad.
Det är sällan minusgrader länge nog för att luften ska bli torrare.
Pä semester hos mamman i Finland (Kuopio = cirka Umeå-höjden), -32.8. Ingen ide att gå ut.
-10° och blåsigt, vill helst inte gå ut idag, men måste. ![]()
Det är ett ypperligt fint väder för att frosta av frysboxarna
-38
Håller med, nästan. Trettio minus i fjällen skojar man inte bort, men en vindstilla mysig vinterdag med sol och 10-20 minusgrader är vansinnigt mycket skönare än den närmast konstanta snålblåsten med fuktiga hårda vindar mellan ±3 grader.
Absolut, börjar det blåsa i de temperaturerna så blir det såklart värre.
Uppdaterar med -8 och vindstilla, känns betydligt varmare än igår ![]()
Runt -39, termometern har lagt av för länge sedan så vem vet
Gargeporten skrek och brakade igår så den törs vi inte öppna mer, ytterdörrens eländiga Yale doorman larmar bara man vidrör den. Tur vi har altandörr
Livet rullar ju men jag tycker det är obehagligt när kylan håller i sig. Man är rätt liten om elen eller fjärrvärmecentralen lägger av ![]()
-10 och känns som -18! Jag är för mycket titancyborg för att det ska vara ok. ![]()
Men jag överlevde alla möten och ärenden med jägarmössa och lager på lager. ![]()
Är det vår snart? ![]()
Endast -29 idag. Skönt med lite varmare så vi kunde gå till badhuset med barnen.
-36, farsan bor 2 mil bort och han vaknade till mysiga -42.9
Töntsnö?
Hur ser den ut?
Bidrar med både kyla och värme i bild.
Kylan är jag less på och det ska visst hålla på ett par dagar till. Man blir konstig i hela kroppen fastän man är inne mest hela dagen.
På måndag ska det vara -3. Är inte det lite onödigt stora svängningar!
I helgen väntas temperaturen landa på -20. just nu är det -10.
Sån där snö som ser ut lite som dimma, tills man kommer ut och har snö på konstiga ställen. Den liksom yr, men är väldigt finkornig. Den typen som täcker klippta häckar nerifrån och upp. ![]()
-35 Norrland. Såg ett klipp där man konstaterade det iaf är myggfritt ![]()