Har du allt på plats och nått belopp målet? Hur mycket har du som mål för varje konto? Låter som du har stor inkomst eftersom du har så många konton. Eller handlar sparandet om nåra hundra kr per konto?
Snyggt.
Vad är drift? Vad är er gemensamma kortsiktiga sparande till?
Ni hade dock buffert över vad som rekommenderas eller hur ser ni på buffert?
Har du sparkonto med ränta från avanza eller bara vanlig sparkonto från lönekonto utan ränta ?
Det var väldigt vad många konton alla har. Jag har ett gäng intäktskonton för saker jag säljer via nätet (via olika kanaler). Sedan har jag ett sparkonto. Min sambo har också ett sparkonto. Därutöver har vi aktier och fonder (var för sig).
2 gemensama med frugan. Ett för inköp av mat, ränta, amortering och annat vardagligt där vi sätter in 20 000 i månaden (och förbrukar). Därifrån dras alla fakturor som är gemensamma. Det andra är ett konto för renovering där vi satt in lite pengar från en tidigare villaförsäljning. Räcker till ett badrum och kanske ett kök typ.
1 Lönekonto
1 sparkonto som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Ett års utgifter. Kanske behåller som stor buffert, kanske investerar lite. Vi får se, jag sätter inte in några pengar här i alla fall.
Barnnspar Lysa 90/10, 1000kr/mån
Långsiktig portfölj Lysa 90/10, 1000kr/mån
“Kortsiktig” portfölj Lysa 60/40, 0 kr/mån
4 konton på Avanza och Nordnet långsiktigt. Används till en del börsnoteringar. Mycket hög risk, blandning av aktiefonder och aktier. 1000kr/mån
Savr, lite lekpengar, bland annat AUAG fonder och annat högrisk. 500kr/mån
1 st Lönekonto, gemensamt
1 st Räkningskonto, gemensamt. Hit går samma summa varje månad för att täcka eventuella enskilda toppar på räkningar
1 st Bilkonto, gemensamt. Periodiseringskonto, härifrån plockas kostnader för bilskatt, biltvätt, däckhotell o.s.v. Har också utgjort grundplåten av pengar vid bilbyte.
1 st Sparkonto, gemensamt buffertkonto. Används de gånger vi har så mycket räkningar att summan på räkningskontot ändå inte räcker.
1 st Semesterkonto, gemensamt. Också ett periodiseringskonto, används för att betala sommarsemester, hotellweekends och andra små nöjen vi unnar oss.
1 st Sparkonto på Svea Ekonomi. Nyöppnat efter rekommendation från er här på RT Till detta konto har vi nu slängt nyckeln, hoppas vi inte behöver hitta denna nyckel på väldigt länge
Så sammanlagt 6 konton för kontanter men 4 konton för just sparande som jag nu ser ämnet handlade om
Du kanske vill ha den funktionen direkt i internetbanken? För annars så finns möjligheten (på SwedBank) att ladda ner transaktioner till Excel, därefter kan du sortera/filtrera.
Jo, det vore användbart om det gick att göra i internetbanken. När det gäller försäljning kommer betalningar in i hela tiden. Skulle det gå att stämma av månadsvis eller liknande skulle export till Excel vara relevant. Jag tror att jag kan exportera från Skandia också.