Inga skulder. Hus, bilar, CSN avbetalt.
Bra fråga! Har man ekonomisk kraft att behålla det så gör man det, man säljer inte i oträngt mål. Tänker långsiktigt och har god ekonomisk tolerans mot förändringar.
Välbärgade har bra inkomster och tjänar extra bra på ränteavdragen, får ofta bättre lån, har råd att bo i kommuner med låga skatter. Har en större andel av värdet i form av insats, skatteplanerar för att undvika statlig skatt.
Ser inga problem med lån så länge dom kan generera avkastning på sikt, vilket historien visat att så är fallet. Hävarmen!
Jag tycker räntor på drygt 3% är helt ok och efter avdrag 2%. Vilket motsvarar en std inflation och kan man hyra ut boendet till sitt företag som täcker räntekostnaderna, så har man dragit in en vinst. Helt sjukt egentligen…
Har just nu en skuld på 120 kr för en pizza då jag glömde min plånbok sist jag var o käka på den lokala pizzerian utöver det så noll kronor i lån.
Valde att höja mitt bolån till 70% när jag flyttade i våras. . satte in det på börsen istället. .en chansning men idag har börsen avkastat +100 000:- mer än lånet kostat mig i år.
Har 1,8M i bolån och 1,8M på ISK. . .KAN betala av lånet, men inte en chans att jag gör det
Satsa på de relationer som betyder något.
Tack för att du delar!