Alltså take-our eller på restaurang. Jag kan tänka mig att många på rt optimerar ekonomin genom att laga storkok hemma, men också att det finns de som skulle kunna äta ute varje dag för tidsoptimera.
Jag har faktiskt aldrig haft med mig en lunchlåda till kontoret (åtminstone inte sedan 2018 då vi flyttade till Sverige). Nu är jag för visso inte på kontoret alla dagar i veckan men väl där är lunch ute en lyx som jag är bekväm i att prioritera. Med ett rejält utbud av restauranger runtomkring kontoret är matsedeln väldigt diversifierad …till skillnad från hemma där man behöver anpassa sig till två kräsna barn.
2-3 gånger i månaden! Ser det som en lyx jag unnar mig, och försöker att inte göra det till slentrian även om jag tekniskt sett skulle ha råd att göra det oftare.
Inte jag heller, sedan 2006. Innan 2020 fem dagar i veckan, men nuförtiden är jag bara på kontoret två dagar i veckan.
Tillsammans med andra restaurangbesök eller hämtmat med (delar av) familjen, blir det sammanlagt 2-3ggr/veckan.
Saknar alternativet fler än 7 gånger i veckan (men långt från alla måltider). Jag fick sätta 5-7, fast det inte stämmer.
De flesta äter ju betydligt fler än en måltid om dagen, så det är ju inte svårt att komma över 7 utan att för den delen äta ens hälften av måltiderna ute. Jag äter väl säkert alldeles för mycket ute, det får jag erkänna, men å andra sidan är jag rätt lat, så det passar mig bra på så sätt.