Jag köpte en vinflaska jag länge velat prova. Men jag köpte å andra sidan vinflaskor vid flera milstolpar längs vägen så var kanske inte så kreativt Var mest lättad och nöjd tror jag.
Jag käkade en god lunch i solen på altanen (basilika, tomater, mozzarella) med lite gott rött. Grejade i trädgården och lade mig i hängmattan och såg på solnedgången. Det var en skön känsla att se upp mot trädkronorna och fundera på allt kul man nu har tid att greja med och vilka projekt som äntligen kunde dras igång.
Smygstart dagen innan genom att handla ananasjuice. Gärna att man smyger iväg och gör det på arbetstid som ett sista rebelliskt ställningstagande.
Jag funderar på att göra nå’t i stil med att ta en starköl mitt på torget vid en tid när jag vet att övriga sitter i personalmöte… eller nå’t så’nt. Det måste ju kännas som en rejäl kontrast.
Det där med starköl eller en vin mitt på dagen är inte så busigt för mig som haft danska kunder/leverantörer genom åren.
Men paraplydrink och hängmatta? Allvarligt talat, måste väl finnas nåt häftigare. Kan vi inte bättre än så?
Jag tänkte snarare nåt mer urballat. Gå in till typ nåt drygt bankkontor och ropa till alla som sitter där att de kan stoppa upp sina kreditvärdighetsbedömningar nånstans för
“I don’t need you anymore” .
Eller köpa en segelbåt och segla över till Karibien på obestämd tid. (Man kan lära sig allt på Youtube numera har jag hört )
hahaha Det funkar också. Jag brukar praoa sådan attityd när nätbanken ringer och frågar om jag inte också vill flytta mina lån till dem och jag svarar avvaktande, lite förbryllat och med spelad förvåning: “-Vilka lån?”
Nej tack. Jag kan överväga att skriva en låt och posta på tuben samt länka i alla sociala medier… “Här sitter jag och firar när ni släpar er till jobbet”. Förslagsvis postar man den efter industrisemestern eller i början av januari.