Hur skaffar jag en plånbok för krypto (ETH, BTC) enklast? | Nybörjarfråga

Jag utgår således att du implicit menar att det är omöjligt för dem att se det? (och att jag kan ge det till min kompis som vill föra över ETH till mig… :wink:)

Har du inget annat för dig än att hålla på med sådant så komplicerat :joy:. Jag fattar lika mycket som du när det gäller sådana komplicerade och krångliga produkter :rofl:

Haha, saken är att det faktiskt är en kompis som vill ge mig lite ETH. Jag har duckat det nu i ett par veckor, sedan träffades vi av en händelse idag och det var lite pinsamt. Behöver lösa detta nu, men känner mig som Bambi på hal is…

1 gillning

Ethereum är pseudonymt, det enda sättet man vet vem någons adress tillhör är exempelvis genom att en transaktion skulle avslöja det eller att de själva säger att det är deras.

Dum fråga - kan jag “chansa” och ge den till min kompis, eller är det bättre att gå via Exodus / Kraken?

Kunde han inte ge dig riktiga pengar istället det vad vi alla fattar ? :joy:

1 gillning

Bäst är det att du ger de vidare till någon annan då får han det bekymret istället :rofl::grin:. Ge det till @Ola_Morin istället.:rofl:

1 gillning

Det där meddelandet kanske har att göra med penningtvätt eller något? Jag hade använt något annat därför ett sånt meddelande finns inte på de plattformar de flesta använder, från ett globalt perspektiv.

3 gillningar

Jag tror att det blir konflikt om man äger aktier i Storskogen och då krockar det på något sätt :joy::rofl:. Systemet låter dig ej ta hög risk igen :joy::rofl:. Lite som med kreditkort att man inte kan ha hur mycket som helst i kredit på många olika kreditkort? :heart_eyes::grin::thinking::+1:

2 gillningar

Känns ju snopet att trijo ska bestämma vem som får skicka etherium till dig? Skaffa en plånbok där du äger den underliggande tillgången

Ok, nu har jag registrerat mig på Exodus. Ska avslöja min okunskap…

Funderade länge var man skulle ange sina personliga uppgifter såsom namn, e-postadress och sådant. Sedan insåg jag att grejen med krypto är ju att man ska kunna vara anonym… :joy:

5 gillningar

Grattis luft kungen är du nu Jan :grin::heart_eyes::+1:

Ok. Nu har jag till och med fått in det på telefonen. Tror jag nu också är stolt ägare till lite BTC. :joy:

2 gillningar

Fundera istället på hur du ska kunna omvandla dina crypto till kontanter om du vill köpa en ny skjorta.

1 gillning

Absolut.

Dock är den enda vettiga användningen av blockchain teknologi just för kryptovalutor, resten är bara meningslöst buzzword som löses bättre på andra sätt.

1 gillning

Äntligen! Som Gert Fylking brukade säga…

2 gillningar

Vore inte blockchain utmärkt att använda för att “tokenisera” fysiska enheter eller är jag ute på hal is?
Allt från hus och bilar till travhästar och antikviteter.

Du vet det där med gamla hundar. Men, bättre sent än aldrig. :joy:

Tack för hjälpen!

Riskaptiten ökar ser jag… Först börjar @janbolmeson med enskilda aktier (nåja, snårskogen kanske ska ses som en fond men går att köpa som en aktie :slight_smile: ) och nu även enskilda krypto, NFT nästa eller något ännu knasigare?
The current investing environment is pushing people further and further out on the risk curve!

2 gillningar

Haha, nej. :roll_eyes::slightly_smiling_face: