Ja innovation 2025 är nog tufft att satsa på, får nog nästan komma till en litegrann än att man jobbar heltid som innovatör, iaf i mitt fall
Det jag tänker skulle väl tex vara ett högst personligt exempel att ta fram 2 tomter där andra bara ser en tomt och skapa “lite mer ekonomi” än om jag inte hade gjort det. Lite den typen av exempel jag är ute efter i andra branscher och yrken.
I övrigt har jag svårt att se hur mitt agerande i arbetslivet inte bara kunde gjorts av någon annan. Gör jag det bättre än någon annan, fine men då kunde en konkurrent fått leverera annars osv. Man kan ju dock utöver det rent transaktionella också leverera en bättre service/kundupplevelse. Är den värd något på det stora hela mer än att man får nästa affär lättare?! Kanske?!
Ja ni fattar man kan lätt fastna i en loop av att arbete inte har någon större mening än just att kvittera ut lönen 25:e.
Men klart kan man finna/välja jobb där man får som mest lön för sin person och kompetens samt känner en mening med det man gör, ser till att leverera bättre än andra hade gjort i samma roll och med större kundnöjdhet. Ja då kanske man optimerat sin produktivitet och ska vara nöjd där?!