Jag är taggad på att skaffa en förmånsbil på mitt eget AB, närmare bestämt en VW ID.7 GTX med Dragkrok och Exteriörpaket enligt bifogad bild.
Hur vet jag om detta är en bra deal eller om jag kan få bättre?
Jag är så dåligt påläst samt har svårt att hitta relevant information för att besvara mina frågor så jag vänder mig till er.
Tyvärr är sådanthär på gränsen till omöjligt att säga då det beror. Jag skulle rekommendera att:
Ta kontakt med @Skogstomten och hans tjänst “Hjälp vid bilköp” för att få en uträkning på just din situation. För oss skiljde det 140.000 kr på samma bil förra gången vi skulle köpa bil.
Eller, på Patreon så har vi vårt senaste möte där han går genom kalkylen om du vill testa följa med och göra själv. Här är inlägget.
Jag har en id 7 sedan ett par månader tillbaka. Kan utan tvekan säga att det är en av de bästa elbilarna på marknaden just nu tillsammans med nya Model 3.
Roligt att höra.
Tycker du att den håller den höga laddkapaciteten som den uppger?
Hur upplever du mjukvaran och de olika assistentfunktionerna i trafik? ID4 har tydligen en massa dumheter för sig men de kanske är borta nu?
De få gånger jag snabbladdat så har det gått precis som utlovat. Inte hunnit testa förvärmning under vintertid än, men alla recensioner verkar ju lovande.
Mjukvaran är natt och dag mot tidigare id bilar. Visst, lite buggar finns, men inget som stör i vardagen. Assistansfunktionerna är bland de bästa på marknaden, så ingenting att klaga på där.
Vi har haft en ID.4 GTX i drygt 2 år samt har en MG5 just nu, samt har kört en hel del Kia EV Niro. När vi provkörde ID.7 Pro S så kändes den väldigt lik ID.4 vilket i min bok är ett bra betyg då vi var väldigt nöjda med den bilen.
Min första fråga handlade mer om ifall priset och räntan är en bra deal eller om någon annan sitter inne på annan information. Oavsett så är vi väldigt inställda på att skaffa ID.7 men har inte bestämt oss för vilken deal och vem som ska sälja den till oss.
Vi har haft vår id7gtx i typ en månad. Är supernöjda med utrymmet i bilen (framsäte/baksäte/baklucka) Massagen är sjukt bra jmf med andra bilar jag testat och sätena är riktigt sköna. HUDen är kanon. farthållaren får ibland för sig att bromsa pga kurva på typ motorväg och hastigheterna är inte alltid uppdaterade på vägarna.
Vi har inte testat snabbladdning ännu men den har både aut och manuell förvärmning.
För egen del störde jag mig mest på att de valt att köra inredningen i en “one size fits all” med svart/grått och rött så det går ju knappt att välja färg på bilen i annat än svart eller röd.