Hydrofor drar 10 000 Kwh per år

jag vet tyvärr inte hur det ser ut där pumpen står, kan nog vara så.

Tack, det är nog den bästa vägen att gå att fråga på ett snällt sätt och komma med konstruktivt förslag som att hjälpa till med åtgärder (helst tillsammans med övriga grannar). Blir till att skissa på rätt formulering så det inte väcker anstöt. Det är redan som att jag petat lite i ett getingbo för att jag tagit upp frågan. Därefter om det inte funkar så ska jag undersöka möjligheten att ta vatten från befintliga rör och skaffa egen hydrofor.
Tack alla för alla tankar och förslag. Känns bra bolla med några då jag står helt ensam i detta.

Går alltid att fråga om en offert! :slight_smile:

Oskrivet kanske. Om man själv har pumpen är det ju den personen man kontaktar för om den slutar fungera. Är vattenkvalitén dålig, är det ju dem man klagar till. Stor pump till många hushåll är inte billig, det skall vara någon återbetalning på den investeringen.
Pump håller ej i evigheter. Om de själva står för kostnaden vid nyköp, ska detta också täckas av avgiften.

En win-win-lösning gillar alla. Försök formulera det så att de ser att de vinner på det. Framställ dig gärna som oförståelig (som du kanske är), “jag som inte fattar något om du det här fungerar är ganska nyfiken på hur det är gjort. Kanske vi kan boka ett tillfälle då Ni kan visa mig pumphuset? Jag tar med fika.”

2 gillningar