ICA Banken och Revolut :(

Jaha, ICA Banken har tydligen spärrat överföringar till Revolut igen. Jag måste därmed se mig om efter ett alternativ att använda för Apple Pay. Antingen skaffa ett kompatibelt kreditkort, eller byta bank till någon som erbjuder det.

Tips?

Handelsbanken, SEB, Swedbank och Nordea?

Tydligen dags att byta bank :frowning:

Jag har inget svar men ICA banken är nog den sämsta bank som finns.
Kan du inte begära att få ett skrifligt svar varför de bryter mot svensk och EU lag?

1 gillning

Klarna kör jag med även om min bank har stöd nu men inte då när jag skaffade Klarna. Dras på mitt Swedbank konto nån dag efter respektive köp.

Revolut är inte lika bra nu som det var för ett par år sedan då många banker inte tillåter överföringar längre. Jag har bytt till Curve.

Disclaimer: Du kanske inte får extra bonusen på Ica när du använder Icabankens kort genom Curve där.

Bråkar du har de rätt att stänga ner ditt bank ID.
Fick brev tidigare att om man inte följer deras direktiv så har de rätt till det.
Ska verkligen ett privat bolag sköta id handlingar och sedan använda det mot kund?

1 gillning

Det var ungefär så det lät i mitt fall också. Trevligt värre…

Varför? Blir det extra kostnader för banken?

Curve OS appen är bra.

Eftersom jag använder både ICA Banken och Revolut var jag tvungen att testa. Förde precis över pengar helt utan bekymmer. De kom fram direkt precis som de brukar.

Vad menar du när du skriver “tydligen”? Vad har du för källa? Gick det inte att föra över för dig en gång? Eller har ICA gått ut med ett pressmeddelande?

Jag blev spärrad att föra över pengar till Revolut (Länsförsäkringar), förklaringen från banken var att det var för att motverka penningtvätt. Numera fyller jag på pengar från Länsförsäkringar till Revolut genom att använda curve.

Har funkade ett tag för mig med ICA Banken och Revolut, men det verkar vara slut på det igen. Fick detta meddelande i dag:

"Nya begränsningar för överföringar med
ditt bankkort.

Begränsningar införs omgående för
överföringar med kortet via exempelvis
Vipps, Wise, Revolut, Remitly och andra
tjänster som Mastercard definierar som
“Moneytransfer” och “Moneysend”.

Jag har Revolut och Handelsbanken.
Fungerar hur bra som helst.

går väl att göra en vanlig banköverföring utan kort?

Kort på svenska banker får du väl betala för med, räcker kanske med ett hos revolut som inte kostar om du ändå ska använda revolut för att betala med?

1 gillning

Ja, det går med överföring, men då får man inte automatiskt påfyllning. Jag använder oftast med vanliga kort, Revolut mest utomlands.