Hej @Kurt, jag ska försöka förklara hur jag tänker när jag ser det du skriver. Det är min högst personliga känsla och reflekterar inte nödvändigtvis indexkollektivets genomsnittliga åsikt 
Den enorma skillnaden ligger i att just nu påstår du att något förhåller sig på ett visst sätt, och det är bara du som kan kontrollera om det du säger stämmer. Det du säger dig kunna göra är bättre än det forskningen säger är rimligt över tid, och därmed lite kontroversiellt. Alltså, du påstår något kontroversiellt, och har allt att vinna på att visa att det stämmer. Om du inte vill visa det är det okej, så klart, men gör oss så klart lite misstänksamma.
Men vi kan inte se. Att dela skulle vara för vår skull så att vi kan verifiera det du säger enligt ovan.
Eftersom utvecklingen är i procent räcker det att visa hur sin strategi går med en liten andel av ditt kapital. Syftet är inte att visa hur rik man är i absoluta termer. Syftet är att, på ett för andra pålitligt sätt, visa hur utvecklingen går givet att man följer en viss strategi.
Det är inte en fråga om du försöker lura dig själv. Det handlar om att du säger något, och vi andra hade uppskattat att du backar upp det så att vi kan kontrollera att det stämmer istället för att bara tro på vad du säger rakt av, då det som sagt är lite kontroversiellt att så lätt bara kunna välja fonder som är bättre än index enligt forskningen.
Är det inte just detta som påstås här; just att någon är duktig att välja bra fonder? Vad bra att det finns en färdig produkt (=Shareville) för det syftet nu när vi vill se någon vara just bättre än andra på att välja fonder!
Avslutningsvis
Ett överdrivet exempel på hur jag tycker argumenten var: Någon säger att denne kan flyga genom att flaxa med armarna, och det tycker andra är lite konstigt. Denne någon säger att det räcker med att denne själv vet detta, och förstår inte varför andra måste se. Samtidigt som denne inte förstår varför andra ska kunna bekräfta det hela håller denne på och skriver i forum till massa andra att den visst kan flyga men inte tänker visa.
Jag har som sagt en väldigt pragmatisk och ödmjuk inställning. Jag tror på vad forskningen säger, men ändrar gärna åsikt givet att jag får presenterat fakta som visar något annat. Problemet här med att INTE dela är att det innebär att jag (och vi andra) inte får denna fakta, och då blir vi mer svårövertalade och tror mer på de som presenterar sin fakta.