Input privatekonomi, förvaltning av ganska stort kapital

Jag håller med @Patrickeriksson om att unna sig tiden att träffa en finansiell rådgivare. Framförallt för att få en second opinion, ha någon att bolla med och titta på det utifrån ett helhetsperspektiv.

I din situation skulle jag rekommendera att träffa följande Henrik Tell, Ricard Nylund och August Schmitz, deras kontaktuppgifter hittar du här:

Sedan skulle jag gått på vad är tvärsnittet av deras råd och eventuellt anlitat den som jag har bäst kemi med. Det som är bra med alla dessa ovan är att de har både erfarenhet och tillstånd. Du kan läsa mer om min syn på finansiell rådgivning nedan:

I grunden handlar det ju egentligen mer om att:

• Fundera på vilket liv som du vill ha (vad vill du äga, uppleva, gör mer av, göra mindre av, ge bort etc)

• Satt en prislapp på alla de sakerna

• Tittat om pengarna räcker för det

För vid snabb anblick så verkar du ju både ha gjort rätt saker och har en bra portfölj. Dvs. att jag tror att nästa steg är kanske inte så mycket en penga-fråga som det är mer:

• Hur vill jag att andra halvan av mitt liv ska kännas och hur prioriterar jag att lägga pengar på det som är viktigt för mig?

Men det är ju betydligt svårare fråga än att prata om bästa fonden. :wink:

6 gillningar