Vilka ord i ett inlägg leder till att inlägget måste godkännas innan det publicerat? Jag har fått det meddelandet ett par gånger men förstår inte varför. Det är INTE mina mest kontroversiella inlägg som har krävt det så det måste vara något speciellt ord, eller?
Jag undrar detsamma, jag fick ett sånt där på t.ex. det här fruktansvärt kontroversiella inlägget
(som för övrigt var ett svar på ett av dina inlägg)
Vi får säkert svar av någon som vet!
Jag har också sett det och också undrande
jag gissar på “kära”. Här hänger bara cyniska och kalkylerande ekonomer.
haha, jag tror att det kan vara det oskyldiga ordet “träd” som ibland triggar det. Hänger ihop med att det ibland drar till sig troll, till följd av att jag för ett par år sedan rekommenderade ett viss projekt relaterat till det.
Alla inlägg i kolonilottstråden 100% förhandsgranskade
Slutade du investera när du slutade rekommendera? Intressant för de som följde din rekommendation.
Och rekommendera är väl än omskrivning, jag menar, får man betalt för att rekommendera så är det direkt omändrat till reklam? Även om man utmärker det tydligt tycker jag att säga att man rekommenderar är lite syrligt.
Jag menar, jag skriver gott om Scalable Capital (i ett par inlägg här och även på andra forum. Har ingen länk eller betalning, tycker det är en jättebra tjänst.
Ah, nu vet jag varför mina inlägg blir flaggade så ofta.
Förmodligen är det ordet ”guld” och mina åsikter som triggar denna funktion… Ok, jag försöker att hålla mig i diskussioner rörande indexfonder.
vad är detta nu?
ursäkta att jag väckar en död tråd till livs men fick just detta när jag skulle svara. Är det meningen att det skall vara så eller en bugg?
Händer rätt ofta. Vissa ord är spärrade, har aldrig lyckats fatta vilka det är. Utöver .
Lite störigt, men brukar godkännas fort.
Otroligt störande. I detta fall är det en finanstidning man troligen inte får nämna. Helt korkat.
Jag har ett flertal gånger tagit upp när moderering övergår i censur, vilket mer och mer händer på forumet. Släpp igenom inlägget, men moderera det om det bryter mot Forumregler.
Hur länge behövde du vänta på att inlägget godkändes?
Brukar inte ta någon längre stund innan vi släpper genom inlägg som är ok.
Hoppas själv att ordet taliban läggs till på ”listan”.
Vad var det som triggade at @Jacob_Skj inlägg behövde förhandsgranskas?
Blir förlöjligad med foliehatt. Har jag fel i mitt antagande och bör ta på mig en sådan?
Har fått inlägg som “inväntar godkännande” flera gånger. De har godkänts jättesnabbt (inom ca 5-15 minuter). Är inte det tillräckligt snabbt så har jag nog hamnat i fel diskussion med fel personer.
Ca. 10 minuter tror jag i alla fall. Var bara jätteförvånad eftersom jag skriver inlägg typ dagligen
Kan ju tycka att även om AFV nämns i ett inlägg så är det ju oftast rätt “on topic” för medlemmerna i forumet.
Njae, foliehatten handlar mer om att du gör antaganden kring varför inlägg granskas och den generella attityden att du verkar uppleva dig motarbetad av “systemet”.
Sedan fortsätter du prata om censur och kommer med förslag på hur moderering ska ske. Den sortens beteende i privata forum online är klassiska grepp från rättshaverister och nätkrigare.
Vill du inte hamna där så ge moderatorerna lite tid att sköta forumet som de anser bäst så tror jag vi alla tjänar på det och slipper foliehattar.
Jag får också inlägg flaggade, granskade, triggar vissa blockade ord etc, men jag ser det inte som att Jan och moderatorerna har en dold agenda.
p.s. Detta inlägget hamnade i granskningskön och släpptes genom inom tio minuter.