Ja vi går vidare. Kanske jag inte borde ha väckt tråden utan tagit en kopp kaffe först. Men tack för att ni tog er tid att svara i alla fall. Tråden kan nog stängas.
Känslan är ju att det är många ord i stil med artikel, tidning osv som är på granskningslistan. Det är säkert inlägg om artiklar om personer som önskas förhandsgranskas, dels om site-ägaren, men även negativa trådar om personer och företag. Kan man gissa att det handlar om risken att bli stämd av uthängda företag/personer eller att bli uthängd i artiklar själv?
Som sagt, granskningen brukar bli klar med vändande post, om bara någon moderator är vaken.
Jag lägger mer och mer märke till hur modereringen går mot ett onyttigt håll, påpekar detta och försöker komma med konstruktiva förslag på hur en moderering går till utan att övergå i censur. Tillexempel i denna tråd som handlar just om det med direkta exempel på när det går mot onyttigt håll. Det bads om feedback vilket jag gav.
Frågan som ställdes var vilket ord som triggar granskning, och ordet är en Finanstidning vilket jag svarade. Det är ingen som har dementerat det iallafall.
Jag ser vad du skriver och håller väl helt enkelt inte med. Det är också okej. Jag tycker att modereringen i de flesta fall har ett “nyttigt” mål.
Och ja, jag tror mig också veta vilket ord som triggade granskningen, men helt oavsett detta så tycker du moderatorerna ofta agerar felaktigt och jag är av annan åsikt.
Hur man än ser på det så är censur och korkat starka och kritiska ordval. Att hänvisa till forumreglerna är också ganska meningslöst eftersom det ändå är forumledningen och moderatorerna som primärt styr och tolkar dessa.
Men, låt oss komma överens om att vi inte är överens så blir det nog en fin dag idag också.
Hmm verkar det kvittar vad jag skriver. Alla mina inlägg verkar flaggas. Tror det startade från och med i går. Även om jag utlämnade “ev kontroversiella” ord så publiceras ingenting längre på direkten.
Edit i efterhand: Jaha, just typiskt att detta inlägg gick igenom utan granskning.
Småspararguiden är ett granskat ord, eller har iallafall varit det. Men efter att trådar dolts eller rensats så kanske ordet har släppts igen. Men denna tråd hade jag iallafall innan känslan av att vara generellt förhandsgranskad. Får se efter att jag klickar på send
Jag är övertygad om att det endast är totalt slumpmässigt utvalda inlägg utan förankring. Känner mig starkt kränkt, diskriminerad och mina rättigheter (på ett privat forum) är hårt drabbade.
(Psst, orimligt snabb hantering för ett par dagar sen, speciellt med tanke på antal moderatorer)
------------------------------------------------------------------------------------------------------ Vet ej vad den reagerat på… möjligen potentiellt hemlig agent The Name’s Bond…