Många som hänger här på forumet investerar i portföljer som har globala indexfonder som bas. Detta är enligt forskningen vad som förväntas ge bäst avkastning relativt den risk man tar med sin investering. Du har en väldigt stor viktning mot småbolag och tech. Det behöver inte vara något fel med det, men det är viktigt att vara medveten om att en sådan portfölj kan vara betydligt mer volatil än en bredare portfölj. Det finns många liknande trådstarter här på forumet, och det är inte ovanligt att man sneglat lite för mycket på förra årets utveckling och plockat ut fonder från branscher som gått tokbra efter Corona-dippen förra våren.
Jag tycker att Jan Bolmesson brukar bemöta en sådan här trådstarter på ett bra sätt, genom att exempelvis ställa följande frågor. Det vore intressant att höra hur du tänker, och det hjälper oss att ge dig feedback på din portfölj.
Från din rubrik så tolkar jag det som att du inte har investerat hela summan i portföljen ännu - stämmer det? I så fall kan jag rekommendera följande artikel som tar upp frågan huruvida det är bäst att sprida inköpen eller köpa allt på en gång.
https://rikatillsammans.se/investera-allt-pa-en-gang-eller-sprida-ut-det-over-tid/