I runda slängar har vi:
El: 300 kr/månad när vi inte är där (Router och kameror är det enda som är igång), Ca 700 kr/månad när vi är där, så för oss blir det totalt (12 veckor/år på plats) ca 4600 kr.
Vatten tror jag går på ca 3000/år.
Föreningsavgiften ligger på ca 4000 kr/år (Gator, gatubelysning och pool primärt)
Försäkringen kostar om jag inte minns fel ca 5000 kr.
Fastighetsskatten är ca 3000 kr/år.
Sopor 700 kr/år.
Totalt ca 20 000 kr/år, kanske lite mer.
Till det kommer bilen:
Besiktingen kostar runt 700 kr en gång/år om man har en bil äldre än 10 år.
Försäkringen ca 5000 kr (Vem som helst över 24 kan köra, annars är det ofta restriktioner på en max 2 namngivna förare)
Skatt ca 2500 kr.
Flygplatsparkeringen 4500 kr.
Diverse underhåll och rep kanske 3000 kr.
Säg totalt ca 15700 kr + bränsle, vi kör ca 500 mil/år och den tar 1 liter diesel/mil, så i runda slängar 9000 kr på bränsle.
(våra gäster betalar ofta tankningarna så i praktiken kanske jag tankar för 2000 kr/år, men ändå…)
Om jag räknar rätt blir det totalt ca 44700 kr för i runda slängar 378 person-dygn eller 118 kr/person och dygn.
Vi är som regel 3 personer 6 veckor/år och 6 personer 6 veckor/år.
Till detta kommer resorna, jag åker dit och hem 4 gånger/år, och samma för de andra även om de är kortare perioder, men resan brukar gå på ca 3500 kr i snitt ToR, så totalt 7000 kr/person och år.
Det blir totalt om vi är totalt 9 personer som besöker två gånger/år 63000 kr.
63 000 kr / 378 dygn = 166 kr.
166 + 118 kr = 284 kr/dygn för alla kostnader utöver mat och nöjen.
De som stannar (ofta 16 dagar) kortare perioder betingar alltså en total kostnad på ca 4544 kr, varav jag står för det mesta utom resan, ca 3500 kr/ period.
Vi står som regel för allt utom utom möjligen att de tankar ibland, och vi brukar dela på mathandlingarna, våra gäster betalar aldrig något för kostnaderna vi har för huset eller bilen i övrigt.
En av mina kompisar som kommer på besök både vår och höst 2-3 veckor har det bättre ställt än mig, han vill inte krångla med att dela på matkostnaderna utan brukar betala så pass ofta på affärn att han med säkerhet gjort rätt för sig.
Mycket siffror blev det, hoppas det mesta stämmer i alla fall.
Totalt blir det ca 45 000 kr för mig och min sambo + 28 000 kr för resorna, eller totalt 73 000 kr.
Känns som att det är värt det, speciellt med tanke på att huspriset har stigit med i runda slängar 600 000 kr på 5 år, eller ca 120 000 kr / år. 
Sen har vi säkert lagt ut runt 200 000 på möbler, verktyg, renoveringar och underhåll.
Och kanske totalt 100 000 på bilen, så någon direkt vinst kanske det inte blir när allt är sålt och klarerat, men det kommer nog inte ha kostat oss många kronor i alla fall när vi summerar våra år i Spanien, om inte huspriserna rasar, men det finns oerhört lite som talar för det, Torrevieja är hett just nu, och det strömmar in Ukrainare och Ryssar så snabbt att de inte hinner bygga nya hus tillräckligt snabbt.
Skulle väl i så fall vara om det blir fred och de återvänder hem, de som vågar. (Inte säkert de kan om de deserterat)