Intressant är att Mangold skall ha stabiliseringsåtgärder, börskursen har rasat, och mäklarstatistiken ser ut så här:

Dvs Mangold, eller någon hos dem, säljer friskt! På slamsugningsföretaget såg man att stabiliseringsfirman köpte stort!
Intressant är att Mangold skall ha stabiliseringsåtgärder, börskursen har rasat, och mäklarstatistiken ser ut så här:

Dvs Mangold, eller någon hos dem, säljer friskt! På slamsugningsföretaget såg man att stabiliseringsfirman köpte stort!
Kan tänka mig att göra ett köp om det dyker under 9,1 i underhållningssyfte i avsaknande av IPO:er.
Den var under 9,1 men vände upp.
Om du tror på din idé så fixera dig inte vid ett visst pris för hårt. 9,7 just nu. Fortfarande stort gap till 13,4 (exkl TO).
Jag kan inte låta bli att le ett stort leende åt att Handelsbanken Fonder i sin ESG-hysteri åkt på en stor fet smäll i MTI!
Sedan är ju Stiftelsen H&M Foundation en stor ägare också, men där är väl tanken knappast att maximera vinsten.
Gick in på 9,11 så det känns rätt så bra.
Jag tackar för att du delade din köpspekulation, oavsett hur det går. 
Ja om inte annat borde ju personerna på Handelsbanken tanka sina fonder fulla med aktien? Om den var värd 13,4 eller vad de nu fick betala efter rabatt, då borde den ju verkligen vara värd 9,1?
Rekord i dålig avkastning och värdelöst felvärderad IPO hos ESG-favoriten MTI? Har någon annan IPO tappat så mycket så snabbt?
Och hur har W5 och Case blivit sådana raketer? Hur kan det var så mycket pengar i att montera kom-radios och ha med Stefan Edberg i ett litet fondbolag?
30/12

Min frågeställning till detta är: Hur länge ska man vänta i en “teckna och sälja”-runda innan man säljer?
Sålde MTI på 9,99 förresten. Helt ok! En röding i fickan! 
Bra fråga. Jag har “förlorat” “stora” pengar på att sälja för snabbt i många aktier denna hösten. Men är det en aktie på väg ner vill man ju sälja så fort som möjligt. Men “kvalitetsbolag”, eller snarare bolag som har uppgångspotential, verkar hitta full potential först efter några veckor eller månader, eller ännu mycket senare!
Jag väntar fortfarande på en rimlig förklaring till uppgångarna i Case och W5. För om rimlig förklaring saknas är vi i superbubble-läge just nu!
Hej Alla!
Vilka IPOer tecknar ni nu i vårvinter/vår?
Någon som läst in sig på BeammWave?
Rent spontant känner jag för att köpa vanliga aktier nu när det är rabatt. Tänker även att folk inte är så äventyrliga med IPO:er med tanke på börsdyk. Men detta är min spekulation som inte grundar sig i särskilt mycket erfarenhet.
Tecknade Purefun men fick bara ca en tredjedel av det jag ville ha i tilldelning. Sålde på första dagen med 2% vinst.
Men är den inte ganska mycket upp?
Den har rört sig under dagen, klättrat relativt stadigt från ca 15min efter öppning idag
Definitivt inte illa öppning när man ser hur motströms den går gentemot svenskt index idag (OMXSGI ner 2.50% än sålänge, och vart ned runt -3%) 
Rättelse, ca 8% gjorde jag. Sålde på strax över 27 kr. Inte dålig avkastning på mindre än en vecka.
Har haft som strategi att teckna IPO-bolag som ser fundamentalt bra ut, och sedan sälja på första handelsdag. Jag tycker mig se mönstret att de väldigt ofta handlas upp första dagen för att senare sjunka.
Jag tror du misstolkat vad W5 gör och vad de har för kontrakt, dom gör mycket met än monterar radiosystem. Man utvecklar egna system i olika segment som man måste leva i många år med tillhörande underhållskontrakt. I swe och export till stora integratörer bla.
Mvh
Nu har det gått ett tid sedan IPOerna med upp och nedgångar.
Hur gick/går det för er?
Jag tittade på historiken, ägarändringar, prestationer, idag för skojskull, personligen sålde jag det mesta relativt omgående men inte tillräckligt snabbt i vissa fall. Nu ligger jag totalt lite plus pga W5 Solutions men sålde för tidigt där, ser att Berenberg investerat.
Mvh