IPOer denna vinter. Vilka ska vi teckna?

Sökt på tre konton, tilldelning med 20 aktier på varje :laughing:

1 gillning

Verkar inte ha stämt i detta fallet. Det var någon som skrev att de sökte 22 000 aktier men ändå slutade upp med 20 st.

1 gillning

Fick 20st på båda två konton jag sökte 100-150st.

1 gillning

Har haft uppehåll i teckna/sälj ipo. Verkar inte finnas något speciellt intressant på Avanza just nu. Eller?

Cell Impact verkar göra någon form av nyemission. Förstår inte riktigt snacket på deras sida. De är ju dock ett företag i framkant kring elbilar och teknik som det gick bra för förut om jag minns rätt.

Vad tänker ni om dem?

1 gillning

Alla IPO:er tar nu jullov på NON och AVA vad gäller teckning. Skall bli intressant att se hur våren blir, lika het? Finns det något stort på gång?

20x2 tilldelning på Viva Wine Group.

Sålde på strax under 57.

1 gillning

Fick 20 på både avanza o Nordnet som flera verkar fått. Va ju en trevlig start på notering, sålde alla 40 (:laughing:) direkt för 60. Kul att få va med o leka lite igen :grin:.

Nu återstår det se om man får nåt på case group.

2 gillningar

Sökte 400 fick 20 st också. Sålde för 58, lunchpengar😂

1 gillning

Fick 20st på 4 konton och lyckades sälja på 60kr
:hugs:
Hur mycket tror ni Case Group går upp?

1 gillning

Ett tips för den nyfikne som tecknat Case på Avanza är att göra en portföljrapport på de konton som användes för ansökan. Av någon anledning syns en eventuell tilldelning sedan ett dygn tillbaka i portföljrapporten, men inte i kontots innehav. Det är inte första gången detta händer på Avanza.

Själv fick jag en minstapost 5640kr, på ett av de tre konton jag ansökte med.

1 gillning

Japp 300 även här
Transaktionsdag 13 dec…

1 gillning

Ni som anmäler till ipo för flera olika personer, hur gör ni rent praktiskt. Går det koppla alla på ett inlogg eller måste ni ha dem att logga in eller liknande?

Fullmakt går att få både på Nordnet och Avanza. Du kan då se de andras konton på din egen inloggning.

2 gillningar

Case group bara upp runt 5% trots tecknat till 1027%.

1 gillning

Case var ett litet erbjudande, således lätt att överteckna, däremot är det många bolag som handlas i nertrend vilket gör det lite skakigt just nu.
Sålde båda konton för 21kr🙂

Fick tilldelning på 1 av 2 konton á 300 aktier.
Sålde för 20,7. Ganska nöjd ändå.

Får se det som en liten dämpning för skitaffären med Norva24.

Case Group stängde +23 % men det har under dagen gått att sälja för drygt +32 % för den som känt för det. Inte så illa tycker jag.

Den “tokrusade” mot slutet. Kunde “lika gärna” bara ha fallit svagt nedåt som många andra. Vi får se hur det går framöver.

1 gillning

Köptips?

MTI Investments har idag introducerats på börsen, och den intresserade kan nu köpa till riktigt fin rabatt, aktuell kurs är att det går att köpa för 9,40 kr.

Fortfarande oklart om det är en bra investering, men det är i alla fall betydligt billigare än de 13,4 kr (exkl TO) som man fick betala vid teckningen.

Missade Case tyvärr.

Var det någon mer som hakade på W5 Solutions? Såg att det kom ut positiva nyheter idag som det ser ut nu håller jag, relativt mycket handel så jag hoppas botten höjs hela tiden.

Titania sålde jag tillslut då det gick rakt upp i början vilket var trevligt men lite handel.

Nu är det lite ipo paus, tar gärna emot fler tips? Kollade igenom veckan som gick ipoer och det var rätt blandat hur det gått.

1 gillning