Irriterande småsaker i din vardag

Ämnar att lägga lite research-tid på nästa micro för att slippa detta. Nuvarande har över 20 år på nacken och tuffar på, jäkla byggkvalitet.

När jag och min fru flyttade ihop till vår lägenhet fanns det ingen mikro, så jag bad personalen där vi skulle köpa mikron att koppla in den för att försäkra mig om just pipet. Den hade ett enkelt pip i någon sekund, hur bra som helst.

Sen flyttade vi till hus där det fanns en mikro redan, med 5 minuter pip :weary_face:

Snacka om att produktägaren som ansvarade för designen missförstått/överskattat sin produkts plats i folks liv. Tycker mig se rätt mkt av det.

1 gillning

Ja nästa spis vi köper ska ha vanliga rattar. Ingen touch skit. Andas den ens “Wifi” så är det skroten nästa.

4 gillningar

HAHAHA vad sjutton!! är du sambo med min fru?! :smiley: Min fru gör allt det här men har så många bättre egenskaper än mig så jag ligger i bakvatten ändå :rofl:

Ändrade nyligen en Siemens så att den gick ned från 3-5 minuter till 10 sek. Stod i manualen hur man gör!

2 gillningar

Har du kollat om du kan ändra denna inställning? Det kunde vi och fick själva välja hur länge vi ville att den skulle pipa. Innan var vi också irriterade.

Edit
Såg nu att jag var sen på bollen.

1 gillning

Att datorn alltför snabbt går till viloläge när man håller en presentation är VÄLDIGT irriterande.

Det finns en möjlighet att stoppa viloläget när man håller en presentation men av någon anledning har min arbetsgivare inaktiverat den “knappen”.

1 gillning

Fick kolla upp detta direkt så medan jag har det i minnet:

Mikron ska va avstängd

Tryck sen in och håll ner knappen med klocksymbolen

c1 1 dyker upp, tryck på klockknappen kort igen så du kommer till c2 2,

Vrid vredet åt vänster för att nå c2 1. 1 står för 10 sekunders pipande när maten är klar.

Håll inne klockknappen igen för att spara.

Done :blush:

1 gillning

Tyvärr gick det endast att sänka volymen senast jag kollade i manualen.