Grannar har skaffat hundar trots att de verkar ha svårt att ta hand om dem. Hundarna springer lösa och skäller på människor som passerar på gatan, ofta dygnet runt. Det har blivit väldigt störande för oss som bor där.
Förstår dig till fullo.
Jag bor ensam, men retar mig ändå på detta.
förseglingen på en senapstub är bättre tycker jag. Kanske något för Colgate att fundera över ….
Jag hade ringt polisen. Enligt lag ska man ha kontroll på sin hund.
På tal om förseglingar är något av det mest irriterande när förseglingen går sönder vid öppnandet och man får stå där och pilla bort alla småbitar. Det gör ont i min själ ![]()
Jag har verkligen tänkt över saken flera gånger, det har pågått i några månader nu. Rätt irriterande. Till och med kikat över kommunens hemsida om man kan anmäla det på något sätt.
Riskabelt att irritera folk utan vett. Men om det är många som irriterar sig är det kanske inte uppenbart vem som anmält… Skulle aktat mig att ha med mitt namn dock, annars kan det vara kört.
Goddag yxskaft från kundtjänster.
När man mailar ett företag och tex lämnar ett önskemål att se hela innehållets utveckling på huvudsidan så att man inte behöver klicka på varje fond och sen lägga ihop varje del manuellt för att se den totala utvecklingen.
Efter en vecka får man tillbaka svaret man kan klicka på varje fond och sen själv lägga ihop utvecklingen….
Det kan vara irriterande när man är van vid ÅÅÅÅ-MM-DD (ISO standard) men just för livsmedel så är den europeiska standarden DD-MM-YYYY eller varianter på det.
Kollegorna har på Mix Megapol i bôtt.
Flabb, trams och outhärdlig musik.
(Iofs inte en småsak)
Jag dör inombords!
Hörselkåpor på och lyssnar om Jespers måndagssändning ![]()
Skriver producenten ut YYYY är det ju förvisso ett mindre problem, men det är ganska ofta man stöter på bara YY, t.ex “260127”
Hemleverans är överskattat jävla skit. Allt för ofta kommer leveransen inte alls för att man inte var hemma trots att man satt hemma och tittade i fönstret hela dagen.
Eller så ska de komma mellan 9-11 men dyker upp 16:30 när man hämtar på dagis.
Föredrar nästan alltid att hämta hos ombud eller direkt på terminal.
Fy fan för hemleverans, överskattat skit!
När man får slumpmässig avstämning i självutcheckningen och det inte finns en personal i sikte. Efter att man har väntat ett par minuter påtalar man situationen för den ensamma kassörskan som svarar “någon kommer strax och hjälper dig”.
Denna “någon” dyker till slut upp och ursäktar sig med att “vi är grymt underbemannade idag, hoppas att du förstår”.
Folk som parkerar på handikapprutor för att han (oftast) bara ”ska fixa något snabbt”.
Lat är inte ett handikapp.
Samma med familjerutorna.
Lite dubbelt det där. Lata ska definitivt inte parkera på handikapplatser men… vette tusan om inte lathet är en sorts handikapp iaf ![]()
Jag och min hustru är våran familj!
Håller absolut med om att handikapplatser är till för handikappade, men tyvärr ser man ju ofta (i Stockholm iaf) synnerligen spänstiga personer hoppa ur en bil med handikapptillstånd. Många stekare som köper ett tillstånd för att kunna parkera gratis och slippa leta plats som övriga.
Jo, men det är ett ofog på högre nivå och kvalar inte in som irriterande småsak.