Irriterande småsaker i din vardag

Förare av alla bilmärken som struntar i blinkers borde få avdrag på lönen/pensionen/bidragen.

Hur kan något så enkelt vara jobbigt? Föra en pinne upp eller ner för att underlätta i trafiken, eller hur det nu fungerar på de senaste hi-tech bilarna.

Nä, tydligen ska vi andra gissa eller vara tankeläsare.

3 gillningar

Folk som tror att man ändrar körbeteende när man byter bilmärke.

3 gillningar

På temat bil så har jag några grejer.

EcoDrivers som kör sakta och släpper gasen redan 2km innan en korsning för att maximera sin egen tid på vägen och ivägen.

Folk som kör saktare än skyltad hastighet på större vägar utan väder-, väglag- eller siktrelaterad anledning.

Folk som aldrig under några som helst omständigheter ens tänker tanken att göra en snabb omkörning. Inte ens på 2+1 väg, endast en bil ska tydligen hinna passera på 2km dubbelfiligt.

Folk som inte anpassar hastigheten när de ska in på en ny väg via en påfart.

Folk som accelererar för långsamt vid större hastighetsändringar, ut ur korsningar etc.

Och slutligen: Överdrivet byggande av rondeller i vissa städer.

4 gillningar

Detta är inget som vi irriterar oss på, utan mer ledsamt att inte fler ser med våra ögon.
Att skriva - No Adds - och sedan 80-tal eller klassiskt eller annan musikstil på YouTube i mobilens webbläsare.
Gratis och reklamfri musiktjänst med 20 min streaming sedan aktivera streamingen igen då YouTube spelar oavbrutet 20 minuter intervaller.

Alltså, val av musik
Ingen reklam
Ett klick var 20:e minut
1800 kr rikare per år utan betaltjänst för musiktjänst.

2 gillningar

Använd Brave webbläsare istället så slipper du all reklam på YT.

Så var 20:e minut ska man aktivera funktionen igen?

Kan man ha den på i bakgrunden medan man läser på en annan sida, eller har ett spel igång?

Adblock plus, betalvarianten… kan automatiskt acceptera eller neka cookies. :slight_smile:

Orka klicka var 20e minut. då betalar jag hellre för spotify.

4 gillningar

Bäst-före-datum på svensktillverkad mat som inte följer ÅÅMMDD

7 gillningar

Sverige Direkt på SVT 1. Vilken dynga! Bra med mute-knapp på fjärren så man slipper höra dom fånleende programvärdarna.

2 gillningar

Cyklister som har sin främre lampa inställd inte på att belysa vägen utan istället för att lysa rakt in i ögonen på mötande cyklister.

4 gillningar

Halvfabrikat till patienter på sjukhuset.

4 gillningar

Sverige Direkt är ett av ganska få bra program! Byt kanal om det irriterar dig.

Nejdå. Det är så genom

uselt att jag tom glömt att det korrekta namnet, översatt till svengelska är Sverige Live. Byter kanal är också vad jag gör.

Bra! Då förstår jag inte problemet,

När jag är trött och bara vill sova och behöver borsta tänderna och upptäcker att personen innan mig inte tagit bort aluminiumförseglingen på den nya tandkrämstuben.

Inte för att vara sån, men du tycker det är irriterande att vara första användare av tandskrämstuben?

3 gillningar

Det är principen. Jag vill inte ha det juridiska ansvaret som vilar på den som bryter förseglingen. att bryta aluminiumförseglingar kräver även finmotorik. Jag har redan stängt av 95% av min hjärna för kvällen.

4 gillningar

Men “personen som varit innan” har inte använt tuben? Eller har de använt den utan att helt ta bort förseglingen? 2 tämligen olika situationer.

Det undrar man också.

3 gillningar