Grannen som kommer hem full och alltid spelar Proclaimers - I’m gonna be, på max volym. Sen väntas 20 minuter av vad som låter typ som squaredance med träskor.
Kollega som typ stönar och ler förnöjt när han äter pasta. Inga andra maträtter.
Grannen som kommer hem full och alltid spelar Proclaimers - I’m gonna be, på max volym. Sen väntas 20 minuter av vad som låter typ som squaredance med träskor.
Kollega som typ stönar och ler förnöjt när han äter pasta. Inga andra maträtter.
Ja! Jag har aldrig fattat. Ännu värre är när man kör 100 på en 90 väg, kommer en som kör om och lägger sig framför dig och börjar köra 80. Helt galet.
Sen blir jag irriterad av folk som kör långt under hastighetsgränsen på små landsvägar där det är svårt att köra om. Jag förstår att det kan vara någon äldre, någon som är trött, osv, jag gör det ibland då jag gillar att fotografera naturen och kör sakta för att hitta fina ställe, men då brukar jag stanna på en parkeringsficka så snart jag kan och låter andra passera.
Och om vi kör 3 mil är du framme 1,5 minuter före.
Folk som skickar SMS när de borde ringt eller skickat mail.
Eller folk som inte ens skickar sms eller skickar mejl fast dom borde ringt.
Jag tycker 9 av 10 företag som säger att dom ska ringa tillbaka inte gör det.
Folk som tränar på gym.
Min bästa investering någonsin var att bygga om en del av garaget till gym med power cage, roddmaskin, stakmaskin, kettlebells och chinsställning.
Slipper 100% av det du räknar upp och har noll transportsträcka till träningspasset.
Du missar alla brudarna, halva motivationen försvinner bara där ![]()
Bilar som kör förbi alldeles för nära när man är ute och cyklar. Samt drar på spolarvätska precis samtidigt.
När jag tränar och ligger ute på vägarna så kör jag endast på vägar med bred väggren. Ändå känns det som en del bilar medvetet kör extra nära kanten och nästintill försöker preja ut mig i diket.
Hatar bilister verkligen cyklister så mycket?
Att microvågugnens lucka måste låta så högt, softclose?
Samt att vattenkokaren låter påtok för mycket.
Pga småbarn som sover…
Ska börja med att påpeka att jag håller avstånd. Men få saker kan få mig att bli så störd över mänsklighetens förfall som en medelålders hängbuk iklädd helkroppsstrumpa, cyklandes på en racercykel i 50 000-kronorsklassen, vingligt på vägen trots att cykelbanan är precis bredvid.
Det skulle vara ovan nämnda Memils mamma på elcykel i femtio knyck då. Reflexer som en manet, då ska man inte cykla snabbare än 12 km/h.
Tyvärr är ju inte de flesta cykelbanor anpassade för hastigheter över typ 15km/h samt farliga korsningar och övergångar.
Det är jättebra att du håller ut när du passerar
tyvärr kan jag inte påverka hur personer ser ut, men tänker ändå att det är bra att dessa mamils ändå är ute och rör på sig. Däremot om man ej är van cyklist och det går väldigt vingligt på vägen så håller jag med om att det är onödigt farligt för både cyklist och billist.
Tror ändå det är bättre att ”snabba” cyklister som kör i typ 40 krockar med en annan cyklist i 25 än att krocka med en lastbil som kör i 90…
Fast då får man väl sakta in. Eller kan man köra som en galning med bilen och säga att man tränar rally?
När du ska borsta tänderna med eltandborsten - som laddat (eller laddar) ur. De som förflyttar sig framåt samtidigt som de stirrar ner i telefonen och förväntar sig att alla övriga gångtrafikanter ska anpassa sig efter denne. När folk inte reser sig upp och erbjuder sittplats till äldre med “gå-hjälp” och andra som har behov av att sitta tryggt ner i kollektivtrafiken. När folk på Instagram filmar vägen m.m. och helt verkar ha glömt att vi har en lagstiftning som förbjuder körning medan du har telefonen i handen. Gud, det är så mycket mer. (Underbar tråd för övrigt, hög igenkänning på de flesta inläggen!)
Håller med, och av någon anledning på E4an så kör dom 10-20 km/h under när det är enkelfil för att sedan gasa när det blir två filer och man tänker köra om…
Det är såklart bättre. Där jag bor så finns inga cykelvägar på de större vägarna, finns endast inne i byn och då använder jag såklart cykelvägen istället. Men på 60-70-80 och 90-vägarna så är det vägrenen som gäller om man vill cykla utanför byn. Så jag är tacksam för de som visar hänsyn till mig med som medtrafikant, även om jag sitter på en cykel istället för i en bil. Jag försöker också visa hänsyn genom att hålla mig så långt ut på kanten som möjligt, utrustad med lampa och reflexer, gör tydliga tecken vid eventuella svängar och låter bli att vingla över vägbanan.
Det får man göra om man ska köra på cykelbanan. Och om man kör på vägen så får man låta bli att “köra som en galning”. De flesta cyklister jag möter när jag kör bil håller sig till kanten och kör inte som galningar, men de kör snabbare än vad som hade fungerat på en cykelbana. Då tycker jag att de kan få köra på vägkanten istället, så länge de inte kör över hastighetsbegränsningen samt följer skyltar och andra trafikregler som vilken trafikant som helst. Det tycker jag inte att man som bilist behöver bli irriterad på eller själv köra som en galning och skylla på att man tränar rally. ![]()
Som jag skrev innan ovan så just där jag bor finns endast cykelbanor inne i samhället. Ute på vägarna finns det inga. Då får man hålla sig till vägrenen som ändå är rätt så väl tilltagen häromkring. Men ändå upplever jag att vissa bilar, istället för hålla ut, snarare kör närmre vägrenen och nästan prejar ut mig i diket med flit och ren illvilja.
1-2-1 vägar är intressanta ja, har en teori om det hela, jag tror folk blir rädda/nervösa av vajerräckena när det blir en fil och därför sänker hastigheten. Vilket för mig känns obehagligt om de själva inte litar på sin egen förmåga att hålla sitt fordon inom sin fil.
Vill utöka med Mikrovågsugnars ständiga pipande. Vid inköp pep min högt vid varje knapptryck och upprepande när den var klar. Vem kan sova då??
Efter några omgångar på nätet hittade jag ett sätt att stänga av ljudet (fanns inte med i manualen). Lycka!
Jag kom på en till sak. PostNord. Vi skulle få en hemleverans idag 17 - 22.
14:00 får jag ett SMS som säger att leveransen inte gick att genomföra för att jag inte var hemma, och att paketet istället levereras till ett utlämningsställe i grannkommunen flera mil bort.
Man har inte ringt i förväg att man kommer tidigare än utsatt, och inte heller ringde man när de var här på plats (annat än på dörren då). Vi hade enkelt kunnat be en granne ta emot. Men nej, för kompetensen räcker inte till att slå ett telefonsamtal och än mindre till att hålla sig inom sina redan väl tilltagna intervall. Och nu dessutom TIDIGARE än utsatt. Och man kommer inte göra ett försök till idag lite senare pga personalbrist. Det luktar mer kompetensbrist än personalbrist tycker jag.
Tur att jag varken har hängbuk eller cyklar vingligt så jag slipper störa dig ![]()