Irriterande småsaker i din vardag

När mataffären “missat” att slå in rabatten i kassan. Händer alltför ofta. Satt i system såklart. Man lackar.

Är det en Samsung tvättmaskin. Vi har nämligen en torktumlare som också spelade en melodi när den var klar vilket drev mig till vansinne. Det finns nåt sätt att åtgärda det. Min man lyckades och jag är evigt tacksam. Google vet hur men gör.

1 gillning

Tömma den? :slight_smile: Nä, nu var jag kanske lite dryg, förlåt! :joy:

1 gillning

Att många hundägare tycks sakna förmågan att plocka upp jyckarnas lurkar. Det är så väldigt omysigt att behöva bada sin egen osmidiga seniorhund för att han graciöst halkat i en torkad och sedan, av regn, rehydrerad hög med skit. Det doftar ju också så härligt - eau de bajskorv.

Fulfilhopparna som ska slinka förbi stora köer är också en pet peeve. Jag är inte mognare än att jag måste ligga tätt i arslet på bilen framför för att sabba för såna.

När jag plingar med cykelklockan blir de så rädda och skriker på mig att jag skrämmer dem, även om jag gjorde det 3 ggr på olika avstånd.

Om jag inte plingar med cykelklockan och sakta, sakta cyklar förbi så skriker de att jag skrämmer dem.

Vad ska jag göra?

4 gillningar

Sök upp dom på sociala medier och hata och hota. Det är så det funkar nu.

Jag kör alltid med silikonlock med överkokningsskydd.
Typ sådant :https://cdon.se/inredning-och-mobler/overkokningsskydd-multilock-i-silikon-gront-p34129909?gclid=Cj0KCQjwxuCnBhDLARIsAB-cq1rJQCg6xXcdydakXLV3onOH5LQSg_H6xJLyClk9IQPE-IhbmrcqV4waAg7_EALw_wcB

1 gillning

Jag är ok att frysen piper om den är öppen för länge. Det har ju en vettig anledning, men vad som driver mig till vansinne är när vår mikrovågsugn är klar så piper den med jämna intervaller och slutar inte förrän du öppnar luckan. Tänk om jag skulle glömma ta ut det jag värmt upp i en nu avstängd mikrovågsugn. Ohh nooo. Bäst att varna hela tiden!

7 gillningar

Det är jag också helt okej med. Det som irriterar mig är att om dörren inte går igen riktigt och det blir en liten glipa så piper det men det går nästan inte att höra eftersom det piper inne i frysen!

Den sista biten köttfärs man tinar och glömmer i micron är ytterst vidrig när man hittar den tre dagar senare. Vår micro pipen någon minut men det hörs inte när man steker resten av köttfärsen och har köksfläkten på högsta hastighet. I dom fallen hade evig pip varit att föredra. :nauseated_face: :face_vomiting:

2 gillningar

Japp, samsung. Samma sak på vår bil, kia. Är något sydkoreanerna går igång på.

1 gillning

Moderna ringklockor har ett ganska jobbigt högt pling. Jag skaffade en med mer gammalmodigt ringade som låter mer åt gammal-telefon-hållet. Folk blir mindre rädda!

Folk som inte använder farthållare på motorvägen!! Finns inget mer irriterande än när man ligger i 110 och kör om någon som ligger i 106-107 bara för att sen köra om och lägga sig i 111…

1 gillning

Det är ju inte köttfärsens fel att du är disträ… :grin:

Irriterande småsaker i min vardag? Att jag konstant blir påmint om att jag blir äldre och börjar irriterar mig på saker jag själv gjorde när jag var yngre. :upside_down_face:

Varannan kväll är det en kille med moped som åker utanför och försöker lära sig att köra på bakhjulet. Det går lite sådär för honom. Det jag stör mig på är att ljudet från den klena 50 cc motorn dånar mellan husen och in i TV-rummet.

När det gäller mikrovågsugnar tycker jag att det är värre när lampan i ugnen tänds när man öppnar luckan. Luckan måste alltså vara stängd när ugnen inte används och då blir den snabbt ofräsch även om man gör ren den.

Where is the “any”-key? I cannot find it! :wink:

1 gillning

Redan många inlägg om cyklister, men jag blir vansinnig när det ska sicksackas mellan bil-, cykel- och gångbana av fartdårar till cyklister. Som fotgängare är man rädd för att bli påkörd och som bilist rädd för att köra på någon av dessa galningar…

Elsparkcyklarna behöver också regleras. Jättebra färdmedel, men absolut en trafikfara.

Ja det är otroligt irriterande. Jag tycker ofta det händer när man åker tåg. Någon seg saktfärdig person har gått till tågdörren tidigt för att gå av först, och så fort de kommer ut stannar de upp och fipplar med resväskan - mitt i vägen för alla andra.

Suck ja gymmet finns det en oändlig mängd saker att störa sig på. Själv föredrar jag att träna tidigt runt 05 innan alla pajasar kommer dit, men det är en sak som de flesta gym misslyckas katastrofalt med och det är alldeles för hög volym av musik. Det är olidgligt irriterande att bli påtvingad gymmets mysik. Om ett gym nu verkligen måste ha musik överhuvudtaget så borde den vara på en mycket låg nivå så att den inte stör ut den egna musiken och så att man faktiskt kan njuta av en ljudbok eller pratradio om man kör lugnare cardio

1 gillning