Haha, trodde det bara var jag som stördes så mycket av gymmets musik! Men jag har inte lyckats hitta något gym utan musik, så antingen är vi rätt få eller så är det ett marknadsmisslyckande. Och jag upplever att friskvårdsbidraget lurar mig att inte investera i ett hemmagym, vilket väl vore den naturliga lösningen.
EPAtraktorer borde totalförbjudas, punkt slut
Det här håller jag också med om, folk som svarar ett meddelande med enbart ‘ok’.
Tillför ingen ny information till diskussionen eftersom man kan se i meddelandets öppnat-läst status att de sett det
Ta dina egna skattade pengar och bygg hemmagym om du kan, och bränn sen friskvårdsbidraget på massage, liftkort eller annat skoj.
På min samsung var child lock + stop nyckeln till tystnad på mikron o lycka. Ofta någon kombination, o eventuellt i 3 sek ![]()
EPA borde inte få framföras i tätbebyggt område överhuvudtaget, undantaget ungdomar som bor långt utanför och behöver ta sig till och från plugget - dvs. typ 5% av de som åker runt för tillfället. Naturligtvis samma krav på säkerhet, besiktning, ljudnivå etc som alla andra bilar.
Det jag hakar upp mig på förekommer visserligen inte dagligen men tillräckligt ofta för att jag ska störa mig på det…
Nämligen människor (läs; unga kvinnor) som gärna lägger makeup, filar naglar, kammar sig etc etc på tunnelbanan och bussar.
Kanske är det bara jag som tycker det är osmakligt att mötas av detta i lokaltrafiken?
Har dem inget badrum hemma att sköta sin personliga morgonrutin? ![]()
Bor i lägenhet i centrala Stockholm, och om det är ett ljud som verkligen stör mig är det backljudet på vissa nya Kia-modeller. Tydligt pipande ljud, hörs över hela kvarteret - förjä***gt!
Klippa tånaglarna har också förekommit på tåget, dock ingen ung kvinna som gjorde det,
Använda plackers eller liknande för att göra rent mellan tänderna i offentliga sammanhang tycker jag också är mycket märkligt. Och äckligt. Hittade en sådan i en fåtölj på biblioteket idag. Ofräscht.
När vi ändå pratar kollektivtrafik så är ett annat fenomen som blivit normaliserat jättesnabbt att kolla videoklipp eller film i mobilen med ljudet på. Konstigt, tycker jag.
Något som irriterar mig är när man sitter på bussen på morgonen och fastnar i bilköer. Genast tänker man att ”de där 100 bilarna hade kunnat vara 2 bussar istället” - vilket ger lite perspektiv. Nu kan såklart inte alla åka buss men många fler än idag vilket hade tagit bort alla köer. Samma sak varje dag.
Induktionshällen har barnlås som barnet inte når upp till men ugnsreglagen som är två stora rattar på framsidan saknar barnspärr.
Håller med! Vår kia e-niro låter som en lastbil när man backar. Mycket högre volym än en fossilmotor. Finns trådar på reddit hur man kan koppla ur skiten. Vår är dock leasing så har inte gjort det.
Jag tänker när jag står på perrongen i 2h “fasen vi skulle bara tagit varsin bil istället”.
Nu kom jag på en till. Folk som lämnar meddelande på telefonsvararen! Nej det är 2023, jag tänker inte lyssna på det! ![]()
Folk som har en telefonsvarare fastän nästan alla operatörer låter en stänga av den…
Vad är det för ny grej att alla ska lämna kvar brickan och skräpet på bordet på McD och liknande?
Håller med om att man bör försöka träna på ovanliga tider då det är färre folk på gymmet, då blir de flesta störmoment bara intressanta fenomen att studera. Killar som bara kör övergrepp eller tjejer som bara kör rumpa stör mig inte alls, det är deras liv och deras tid, dom får göra vad dom vill med den. Samma med någon som spenderar hela passet med att stirra i mobilen, ett onödigt dyrt vardagsrum kan jag tycka, men landet är fritt.
Cyklistens dilemma kallar jag detta för, man måste göra en personlighetsanalys av varje fotgängare innan man plingar för att avgöra hur tidigt och hur högt man ska plinga, eller om man ska plinga alls.
Något annat som stör mig är billister som tror att trafikljusen för cyklister och gångtrafikanter alltid är synkande, och blir sura (och även ibland tutar) för att man “kör mot rött” när man cyklar över vägen trots att fotgängarna står stilla.
Edit: En tredje sak som är lite smårolig är cyklister som cyklar mot rött men som fastnar på en “ö” mitt i korsningen, och då blir strandsatta pinsamt länge eftersom man därifrån inte ser när trafikljusen slår om.
Jag vet inte eftersom jag undviker skräpföda i skräpmiljö. Man får väl lite det man betalar för antar jag.
På min telefonsvarare säger jag att man ska skicka SMS/e-post och inte spela in något meddelande. Gör alla det?
Helt rätt! Det här stör mig nog mer än något annat på jorden
. Det har blivit mycket vanligt för folk att inte bara snabbkolla på klipp och musik på mobilen (på allmän plats generellt sett men i synnerhet i kollektivtrafik), men även föra högljudda och ofta privata pinsamma mobilsamtal med högtalartelefon. Borde ge minst 1 års fängelse. Bokar alltid tåg i tyst avdelning om det finns, men likaväl är det nån clown man får säga till i 9 fall av 10
Inget nytt tyvärr. Men väl värt att gnälla på: DN:s Andrev Walden om att prata i mobilen med högtalaren på - DN.se
“Är den skorrande mobilsmörgåsen den nya hårdrocken? Och är jag i så fall Siewert Öholm?”