Apoteksinfo punkt nu. (Källstorp Media AB)
Sveriges sämsta webbsida. Visar öppettider som naturligtvis inte stämmer överens med verkligheten. Mitt fel dock att jag ibland glömmer bort att den inte är officiell så att säga…
Apoteksinfo punkt nu. (Källstorp Media AB)
Sveriges sämsta webbsida. Visar öppettider som naturligtvis inte stämmer överens med verkligheten. Mitt fel dock att jag ibland glömmer bort att den inte är officiell så att säga…
När man glömmer saker när man är stressad. Exempelvis om han varit på gymmet, är stressad till nästa grej, så glömmer man vattenflaskan, hänglåset eller gymhandskar. När man inser att man har glömt sakerna, blir man tvungen att söka upp på gymmet och att man inte finner det man har tappat bort. Då blir man tvungen att gå till en sportbutik för att köpa nytt.
Eller att man har glömt att dricka sin PWO innan gymmet eller glömt gymhandskarna hemma.
Detta kostar tid och pengar ![]()
Tränar regelbundet på ett av SATS gym i centrala Sthlm. Framåt kvällen är herrarnas omklädningsrum ofta ganska sunkigt; Personer går från duschen till sitt skåp utan att torka sig, slänger blött papper både här å där (alla har inte handduk med sig) samt spiller mer proteinpulver över handfaten än de lyckas få i shakern.
Mycket irriterande! Kan inte undgå att fundera över hur det ser ut hemma hos dessa personer ![]()
Ibland måste kroppen ha dålig mat.
Bilar som har plongljud när de backar, väldigt onödigt enligt mig, på lastbilar kan jag förstå. På gatan utanför min lägenhet fickparkerar en boende om nätterna. Jag bor på tredje våningen med stängda treglasfönster, ändå låter det så högt att man ofta vaknar. “Plong plong plong!”. ![]()
Jag sitter ibland i en kö som leds av en buss och när det äntligen kommer en hållplats där bussen ska stanna är det en bussmidja så det går ändå inte att köra om! Det är irriterande!
Nåja. Om bussen inte har bilar framför sig kör de enligt gällande hastighetsbestämmelser (de har inte tid att medvetet sakta ned). Klassisk tankevurpa att belasta kollektivtrafiken för de framkomlighetsproblem som finns i både större och ofta i mindre städer.
Föräldramöten på skolor och idrottsföreningar.
Jag har ett sjätte sinne som låter mig identifiera de föräldrar som kommer vara oerhört besvärliga och göra så att mötet tar dubbelt så lång tid som nödvändigt, oftast bara för att de gillar att höra sin egen röst. Sällan någon lärare eller ledare har bra förmåga att parkera onödiga diskussioner och gå vidare heller.
Men det är absolut ingen tankevurpa att bussar är i vägen, speciellt inte när de stannar och det inte går att passera.
Hundägare. 95 % av dem…
Bilförare som ska hålla på med mobilen samtidigt som dom kör. Man ser dom överallt nu.
Folk som leker på tågspåren så man får vänta 2h på att komma hem.
Låter som 95% av mina möten jag har i arbetet också. ![]()
På jobbet är jag chef och kan oftast stänga ned urspårade diskussioner. Svårare på ungarnas fotbollsföräldramöte att bara ”nu parkerar vi din fråga om att träningstiderna krockar med just din lilla avkommas klarinettlektioner och går vidare, tack…”
Ja, detta stör mig något otroligt. Och så ska man försöka lista ut om de ha små hörlurar på sig eller ej för att veta om de ens hör en eller kommer kliva ut i cykelbanan just när jag passerar och skälla ut mig för att jag cyklar på cykelbanan och de inte besvärar sig att se sig för innan de vinglar ut i den. Så skulle de knappast bete sig på en bilväg men det finns en allmän bristande respekt för cykeln som fordon samt förståelse för att vi inte alla är ute och nöjescyklar utan faktiskt pendlar till och från jobbet.
Jag irriterar mig på när min sambo (trots mina påpekanden):
Så, nu har jag gnällt av mig! Men hon har som väl är många fina sidor också, lovar!
När man cyklar och har stannat för att låsa cykeln så hamnar alltid ventilen vid låsbygeln.
Jag har en fru som är begåvad, lyhörd och har lätt för att lära sig nya saker.
Utom att lasta diskmaskinen på ett rationellt sätt. Det ser ut som att en tjackpundande grävling vält ner porslinet huller om buller.
Tur att det är det enda jag har att klaga på…
Orimligt ofta händer detta mig:
Är klar med gympasset och hela omklädningsrummet är tomt förutom skåpet intill mitt där det är nån som plockar in/ut sina grejer. Så måste man antyda/peka på att man har skåpet där och personen måste flytta sig osv osv…
Har ibland funderat på att ta med flertal lås för att säkra skåpen intill.