Jacke77 - hur många fondbyten har det blivit?

Hur ofta byter du fonder?

2 gillningar

Februari 2023.
100% Nordnet One Offensiv i alla Isk
Målet är att hålla sig till det långsiktigt .
Jacke har blivit låst helt automatisk i en ”fondrobot” :joy::face_with_hand_over_mouth: ! ”Offensiv” :partying_face:

6 gillningar

Men Jacke då… :grin: :rofl: :crazy_face:

3 gillningar

Ja det går alltid hitta mot bevis men man har rätt ändra på sig :grin::joy:.!? Av mina 10 tusen inlägg går det alltid hita lite fel ha ha :pray: . Klart man gör det billigare själv men

6 gillningar

Sedan jag bytte från Tillväxtmarknad index till Sverige index (som kombination till Global index) har jag suttit stilla i båten. För ev justering av viktningen på månadssparandet mellan fonderna räknas väl inte :blush:

4 gillningar

Du inspirerar mig Jacke! Jag var i helgen på vippen att byta dit. Vad tycker du om deras home bias?

2 gillningar

Livet genom 77 indexfonder med Jacke – säsong 3 ute nu på Netflix

18 gillningar

@Jacke77 Varför är Swedbank Robur Access Global bäst?

3 gillningar

Varken bättre eller sämre än alla andra billiga globala indexfonder :person_tipping_hand:

6 gillningar

Tyvärr har tråden somnat in så min fråga är vad hände sen? :smiley:
Sitter du still i båten ännu?

1 gillning

Troligtvis är det bra att den har sömnst haha . Väck inte en sövande björn :joy: @AC72 .
100% Dnb Global indeks s :person_tipping_hand:

3 gillningar

Jag har läst dina inlägg långt innan jag blev medlem och tycker att du har en vettig utgångspunkt med allt i globalfond. Det jag funderat på är om forumet får dig att tveka på dina val när så många olika fonder dyker upp hela tiden i diskussionen. Vore det inte mest avslappnande med ditt val om du inte läser så mycket här, så att du inte kommer på andra tankar gällande vilken som är bäst?

Menar bara med all välmening såklart :+1:t2:

3 gillningar

Känns stabilt :smiley: ska checka av med dig om 3 månader och se om svaret är det samma då :+1:t2:

3 gillningar

Jag tror att @Jacke77 inte vågar byta längre pga tid ur marknaden sedan avsnittet nedan :grinning::+1: Är det så kompis?

8 gillningar

Jo men så dyker tanken upp :thinking: kanske jag skulle ha 10% Sverige oxå, omx verkar ju gå bra, och det kan ju vara bra att hoppa på lite momentum, det är ju iaf en indexfond det med :sweat_smile:

5 gillningar

Tyst med dig haha :joy::joy::person_tipping_hand:

5 gillningar

Sant! Bäst vi stämmer av med @Jacke77 då och då så han inte trillar av vagnen i framtiden … nu när det går så bra ::joy::+1:

5 gillningar

Ah. Vilken härlig tråd. Som att gå ut på balkongen med sin dejt på nyårsfesten när alla andra bråkar i lägenheten. :joy:

13 gillningar

Ja det gäller många av oss som läser här :joy:.
Ang olika fonder kan jag nästan utan till innan förslaget kommer på RT :grin:. Jag är långt ifrån nybörjare på börsen :grin::wink: . Bara gör nybörjar misstag då och då :joy:

3 gillningar

Samma här. Fast jag säljer inte och byter inte. Jag köper bara mer. Sen är det dock olika jag köper :joy:

2 gillningar