Just nu har jag tyvärr inte råd med samtalsterapi, mina marginaler är rakbladstunna.
Men om det beviljas via regionala vården, så ingår de i högkostnadskortet. Det bör går att hitta en kontakt via dina tidigare vårdgivare! Så kolla med dom!
Högkostnadskortet är fortfarande 1400:-. Det är pengar jag inte riktigt har just nu, om ni inte har tips på bra sidogig.
Kollat med socialen eller en lokal välgörenhetsorganisation? Eller med FK kring bostadstillägg?
Jag tjänar för bra för att vara berättigad till hjälp tyvärr.
Men om du har 0 marginaler, så bör du har rätt till bostadstillägg. Det beror inte bara på inkomst utan även på kostnaden för bostaden.
Du har inget att sälja annars? För att få in extra pengar?
Jag har en bekant som tjänar över 100 000 i månaden. Har skulle nog också beskriva sin situation som ”noll marginaler” för han har en dyr bostad (med pool), fina bilar (varav en Porsche), och låneräntor på konsumtionslån som skulle platsa i Lyxfällan.
Jag har också levt under marginalerna i perioder, men ofta finns lösningar man inte tänkt på.
Att få fram 1400kr för att maxa högkostnadskortet bör många klara, sälj prylar man inte behöver eller hyr ut saker via Hygglo. Skippa uteluncher, skippa läsken, skippa en dyr ovana en vecka eller månad. Eller samla eller be grannar om pant!
Kika med din vårdcentral, man kan få 10-20st 30min sessioner á 50kr(patientavgiften 100kr för 60min eller 50kr för 30min) per session via mindler(app för digitala samtal) om dem är anslutna till det istället för att ha en egen inhouse psykolog/terapeut. Förstår att det är pengar och respektera det. Men kan du lösa kostnaden så är det ett bra steg att ta.
Tack för svaret. Jag måste ha haft tur att arbeta med personer som inte slaviskt följt råden i boken och använt det sunda förnuftet istället.
De har väl fått statligt stöd som många andra såna där flumföretag får.