Precis!
Om du klickar på priserna som anges för en enskild fond så ser du hur avgiften i detalj ser ut. Så här ser det ut:
Mvh,
Emma på SAVR
Precis!
Om du klickar på priserna som anges för en enskild fond så ser du hur avgiften i detalj ser ut. Så här ser det ut:
Mvh,
Emma på SAVR
SAVR Global by Vanguard är ett långsiktigt produktsamarbete mellan SAVR och Vanguard för att ge investerare tillgång till en billig global indexprodukt. Vi har tillsammans valt att ta bort såväl courtage som växlingsavgifter från denna fond och vår plan är att instrumentet ska fortsätta att handlas som det gör idag.
Mvh,
Emma
Är taggad men verkar något bökigt. Kan inte välja en ETF som månadsspar. Hittar heller inte att jag kan göra stående överföring utan att investera i en fond automatiskt. Hur är tanken att man ska gå tillväga? @SAVR
Det är gimmick.
Vad är det som är gimmick med detta? Är väl bra att det kommer fler alternativ på marknaden och konkurrensen ökar. Då får andra, redan bra, produkter chansen att försöka bli ännu bättre.
Bry dig inte om honom. Han har nog en dold agenda…
Är taggad men verkar något bökigt. Kan inte välja en ETF som månadsspar. Hittar heller inte att jag kan göra stående överföring utan att investera i en fond automatiskt. Hur är tanken att man ska gå tillväga? @SAVR
Det går tyvärr inte att göra i dagsläget, men är något vi jobbar på.
Mvh,
Emma på SAVR
@SAVR utmärkt val fond!
Det går tyvärr inte att göra i dagsläget, men är något vi jobbar på.
Det hade varit gött om man kunde månadsspara ett visst antal andelar så man inte satt med oanvända pengar efter köp.
Det hade varit gött om man kunde månadsspara ett visst antal andelar så man inte satt med oanvända pengar efter köp.
Det är svårt med ETF som handlas i hela andelar. Om det är ett viktigt krav ör nog vanliga fonder ett bättre val
I en vanlig indexfond går kursen ner om kronan stärks mot dollarn.
I denna går kursen ner om euron stärks mot dollarn va?
Och stärks kronan mot euron blir den billigare att köpa va?
Det är svårt med ETF som handlas i hela andelar. Om det är ett viktigt krav ör nog vanliga fonder ett bättre val
Kiwitrader har löst att kunna köpa andelar i ETFer men tyvärr så är köp och sälj samt data långsam. Men det är inte helt omöjligt. Minns inte om Freetrader hade löst det för den svenska marknaden.
Toppen då börjar jag handla lite manuellt så länge med hopp om att det inte dröjer allt för länge ![]()
Beror på. I mitt fall vill jag äga hela marknaden så kör VWCE. Finns Storebrand Global All Countries men den har ESG-filtrering och 50% dyrare i avgift.
Har lurkat lite i tråden, framförallt då SAVR tackat ja till att sponsra en karusell som nedan om fonden. Håller ni med om tankarna?
Den är intressant. Jag är sedan tidigare kund hos Savr med månadssparande.
Jag planerar att ta lite av månadssparandet hos Lysa och sätter i denna ETF. ETFer ingår redan i mitt sparande.
Jag tycker att din presentation tar upp relevanta poänger. Många är kanske inte så bekanta med ETFer. ![]()
Du har redan Vanguard ETF via LYSA, och det är dessutom en bättre ETF än den som erbjuds av SAVR. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.
pelle_dunder: Vad har du emot SAVR?
Håll er till fonder, finns ingen mening med detta
Vilken dryg attityd du har. Det är ju bara bra att folk får alternativ att välja emellan. Jag tycker förövrigt att det är jätteschysst av savr att erbjuda en så pass billig etf till folket.
Skillnaden är dock att Lysa har 20% home bias och cirka 10% småbolag vilket går ifrån marknadsvikt. Denna ETF skulle kunna anses marknadsviktad om man kompletterar med tillväxtmarknader. Kräver dock ombalansering. Alternativt om man nöjer sig med utvecklade marknader så är denna toppen.