Kall bostadsrätt - vad har jag för rättigheter?

Hej jag fick svar från styrelsen idag och de skriver kort och gott att de inte kan hjälpa mig. Firman som var där och tittade på huvudsystemet för vår golvvärme konstaterade att det är underdimensionerat och fungerar inte när det är extra kallt ute. Och tillade också att om många duschar så blir det ännu svårare att värma golven som är vattenburen bergsvärme. (?!)
Styrelsen skriver vidare att de inte kommer bekosta en ny ”central” för det gjorde inte förra styrelsen… (skyller de på förra styrelsen)?

Jag bor i en bostadsrätt och bott här sedan 2008. Sedan 2019 har det blivit sämre med värmen i golven ( har inga element). De som sitter i styrelsen har bott här i 2-3 år och har antagligen varma lägenheter…
Mina små barn har kalla golv / rum som sagt och och värst i dottern som jag nattade med tre täcken o filtar nu ikväll.

Jag har ställt frågor till styrelsen men de svarar gärna inte eller inget alls. Det är ju förfärligt att det ska vara så här… maktmissbruk?

Hyresreducering för kall lägenhet tycker jag också men det svarar de inte på alls. De tycker det är ok med 15-17 grader i dotterns rum.

Finns mer till detta, inte bara jag som tycker styrelsen sköter sitt uppdrag. Men vad gör man?
Kontakta Göteborg stad?

Trött ensamstående mor