starta eget och jobba som konsult istället så kan du tjäna betydligt mer än 100k i lön. Att vara anställd är galet om man tjänar över gränsen för statlig inkomstskatt (53k/mån) då du förlorar på den höga beskattningen. Med ett AB kan du ta utdelning med 3-12 regeln och betala 20% skatt på vinsten upp till en viss gräns. Resten av pengarna kan du investera i bolaget samt köpa mobil, datorn, gymkort och allt annat du behöver till bolaget för halva priset.
Ha. Så man kan inte be om råd hur man hanterar en sådan står ökning - vet inte riktigt om jag skulle läsa det som man inte är värd den. Kan säga direkt att jag inte är värd min lön, men som tur är handlar det aldrig om det utan vad bolaget tycker jag är värd.
Om du förespråkar kriminalitet och brottslighet så finns det massa annat lukrativt man också kan hålla på med. Själv tycker jag att ett av det äckligaste man kan göra är att stjäla från våra gemensamma resurser. Folk som gör det får gärna gå vilse i skogen eller ramla ner i en brunn.