Jag jobbar vanligtvis 8-17. Jag menar att om jag då inte alls jobbar för denna arbetsgivare, dvs är hemma 08-17 istället, och under denna tid tar hand om barnet på 100% och arbetar på 0%, men sedan, 19:30 när barnet sover får jag för mig att öppna mailen, svara på lite förfrågningar från kunder, säljer lite licenser, och drar in massa pengar under denna timme, som fritidssysselsättning och att jag tycker det är roligt, så tycker/utgår/hoppas jag att detta fortsatt är möjligt att göra, helt oavsett lönefrågan. Och som kompensation för denna hobby får jag utdelning året därpå.
Jag har fortfarande inte satt min fot hos min ordinarie 100%-arbetsgivare, dvs varit 100% ledig och jobbat 0%. Jag får heller inte ut någon lön från hobby, utan några 100k året därpå i utdelning. Jag förstod inte i i ditt exempel hur jag kan vara hemma 100% men ändå bara få 75% ersättning. Jag har inte försakat en millimeter i mitt uppdrag att ha hand om barnet, och jag har inte jobbat en sekund för min ordinarie heltidstjänst. Men jag har utfört arbetsuppgifter i mitt företag på min fritid oavlönat.