Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial enligt:
Tack @bspastikern , fast där står det endast om likvida medel så som jag uppfattar det: “BetterWealth förvarar dessa medel på ett klientmedelskonto hos Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial.” - det står inget om vart de aktier eller ETF som jag har förvaras. Så frågan kvarstår.
Vad jag menar är till exempel iShares ETF förmodar jag förvaras av en “mellanhand” och inte av Betterwealth eller Blackrock själva.
Men det kanske är Danske Bank som är mellanhanden och då är det ju OK. Bara den frågan jag söker svar på ![]()
Mycket nöjd med tjänsten!
När väntas det kommer mer svenska på first north, small cap och mid cap? ![]()
När väntas autobalansering komma?
Den här funktionen är jag också sugen på
![]()
Antingen kunna välja hur många månader det ska gå mellan varje ombalansering eller välja ombalansering vid en viss drift från målfördelning. Eller en kombination av båda.
Hur hade ni gjort en aktier portfölj på 10 år
På kiwitrader ?
Kommentar från moderator: Inlägget flyttat från annan tråd.
RikaTillsammans basportfölj går ju skapa där om man vill.
60-70% globalfond t.ex Lyxor Core Msci World
10% Tillväxtmarknader t.ex Ishares Msci emerging markets
10-20% Sverige Xact Omxs30 och/eller Xact Svenska småbolag
10% Småbolag. Finns flera olika. Ishares world small cap, SPDR Us small cap value, SPDR Europe small cap value, SPDR emerging markets small cap, Xact svenska småbolag.
Jag skriver en del om mina investeringar på Kiwitrader i den här tråden om du vill ha inspiration.
Annars finns ju mängder med färdiga portföljer som andra användare har delat som du kan följa eller inspireras av ![]()
Köp investmentbolag samt amerikanska storbolag.
@David_BW Har en fråga. Om jag har 20 aktier och sen vill jag sälja Aktie A för att lägga till Aktie B, går det inte att lösa så att det jag säljer i Aktie A hamnar i B istället för att det ska säljas och köpas i alla aktier?
+1 på den. Istället för att behöva ombalansera så räcka att göra ett byte fond/aktie 1 mot fond/aktie 2. Utan att påverka övriga innehav.
Smart förslag! Lite som byt fond funktionen på AZ/NN.
@David_BW : nu har Nordnet spärrat för köp av denna 2x hävstång ETF:
finns det någon chans att ni kan ta in den i ert utbud?
(jag brukade spara i den på NN men det har ju givetvis tagit tvärstopp nu - letar därför efter alternativ).
@David_BW Några nya uppdateringar?
Känns som ni jobbat med massa stora saker?
För min egen del så är jag mest sugen på:
- automatiska investeringen/återinvestering av utdelningar mot målvikten
- automatisk ombalanseringen månad/kvartal/år valbart
- udelningskalender samt statistik, historisk och framtida baserat på nuvarande innehav
- screener
- större utbud av aktier (REIT’s osv)
- export av transaktioner till .csv så man kan importera det till t.ex https://dividend.watch eller https://snowball-analytics.com
Sedan en liten “modernisering” av sidan hade varit trevligt…
Jag har också ett tungt vägande argument till er @David_BW:
Bli den första aktör i Sverige som erbjuder “valutaficka” eller valuta-subkonto inom ISK! Det skulle verkligen “move the needle”. Tror många som har ETF hos AVZ/NON skulle ta möjligheten direkt om ni erbjöd detta ![]()
Det finns faktiskt i planerna för att slippa växla, =)
Snyggt, är den enbart släppt till ett fåtal testare?
Ser bra ut! Går det få till fler tidsintervall att välja på? T.ex halvårsvis och årsvis. Samt kunna välja en kombination av båda. T.ex halvårsvis och även vid drift. Om det inte har driftat tillräckligt så ombalanserar det ändå efter ett havlår. Samt då om det driftar innan ett halvår har gått så ombalanserar den ändå. Och därefter börjar ny tidräkning så att säga.
Är det med i planerna långsiktigt att införa portföljbelåning?
Mvh
Förra året svarade de nej på den frågan. Antar att det kräver en hel del annat från deras sida i form att bli “riktig” bank om man ska låna ut pengar.