Det låter fantastiskt bra, David. Ni var ju först i Sverige med att erbjuda fraktionshandel i aktier och ETF. Det skall vi inte glömma heller ![]()
Verkligen, jag har massa ide’er som skulle passa hos er då de andra drakarna måste leta business case på allt de gör.
Hade önskat en modernare design/GUI med lite mer statistik kring utdelningar, automatiskt återinvestering, kanske någon screener. Då hade jag lämnat Avanza/Nordnet direkt.
Jag har sett på Fondo (som jag gillar för mitt innehav av nischade fonder) att de har en bra sida för nya fonder som uppdateras löpande. Se exempel nedan:
Nu menar jag ju inte att ni skall plagiera Fondos koncept, men finns det planer på något liknande för er plattform, @David_BW ?
Förresten saknar jag fortfarande faktor ETF från JP Morgan, wisdomtree och Franklin, nämligen
FLXE
och JPGL
och DGSE/WTED:
Finns det något att säga om när ni kan få in dessa 3 i utbudet?
Tack för arbetet ni gör ![]()
Tack för bra tips!
Det tror jag absolut att vi ska kunna. Jag kan tyvärr inte svara på när än…
Med vänlig hälsning,
Det är faktiskt en bra ide. Det går att göra, eftersom det är ju det som sker vid en om balansering.
@David_BW hur går det med nya funktionerna? Du får gärna dela med dig av vad ni jobbar med om det inte är superhemligt! ![]()
Tänkte öka mitt månadssparande i andelsaktier/etf:er men tänkte bara kolla hur det går med “nya funktioner som kokar under ytan?”
- automatisk återinvestering av utdelningar (när det nått miniminivå 100 kr t.ex) - något du ser kommer i närtid?
- när man sätter in kapital/köper andelar i sin portfölj ska man kunna välja att även investera likviderna (kan vara utdelningar som ännu inte nått upp till miniminivån för att själv investeras)
- på portföljkortet finns idag avkastning och tidsviktad information. Kanske även lägga in utdelning?

- gärna lite mer statistik på utdelningar, historiska och framtida baserat på nuvarande innehav. Hade även varit intressant att se hur mycket av kapitalet som investerats per månad/år faktiskt kommer från utdelningar.
Sorry om jag bara fokuserar på utdelningar! ![]()
God måndag morgon, forumet!
@David_BW : intressanta frågor som @frippex skrivit ovan - kanske ni har lite svar på dem.
Jag har själv ett par funderingar:
- kurslarm på aktier - funderat på det?
- flytta kontanter (vid uttag (fundera eventuellt på delvisa uttag förutom “ta ut allt”)) mellan ISK istället för att ta ut allt till kontantkonto och göra ny insättning på annat ISK - trigger ju tyvärr dubbel ISK skatt
- lista över kommande utdelningar i aktie/ETF som man äger, likt vad Nordnet har till exempel
Går det att önska lite fler aktier? Tror no har MSFT och någon mer på listan…![]()
AbbVie Inc
Agree Realty Corporation
AGNC Investment Corp
American Tower Corp
Broadcom Inc
American Water Works Company Inc
Costco Wholesale Corporation
Canadian Pacific Kansas City Ltd
Deere & Co
Duke Energy Corp
Gladstone Investment Corporation
Gladstone Commercial Corporation
Alphabet Inc Class C
Johnson & Johnson
JPMorgan Chase & Co
KeyCorp
Kinder Morgan Inc
Coca-Cola Co
Kroger Co
Lincoln National Corp
Lowe’s Companies Inc
LTC Properties Inc
Mastercard Inc
Main Street Capital Corp
3M Co
Altria Group Inc
Medical Properties Trust Inc
Microsoft Corp
Realty Income Corp
PepsiCo Inc
Prologis Inc
Public Storage
Prospect Capital Corporation
Southern Co
Simon Property Group Inc
Stag Industrial Inc
Texas Roadhouse Inc
Unilever plc
Union Pacific Corp
VICI Properties Inc
Visa Inc
WP Carey Inc
Western Union Co
hej! ursäkta sent svar…
1 - Nej det funkar inte, då vi handlar i bulk så
2 - kontantkontot är ett ISK-konto just av den anledningen att det inte ska bli skatteeffekter när man flyttar ut och in, Vi kommer senare även ha valuta konto, och räntekonto.
3 - Där har kommit lite nyheter om utdelningar vet jag, men än så länge visar det endast historiskt, eftersom framtida är osäkra och kan ändras med tiden…
Som vanligt bra input! Tack
Problem med Swish på Kiwitrader idag?
Jag testade ett par gånger att swisha både igår kväll och idag - verkar ej fungera.
Vet ni anledningen, @David_BW?
Enda felet jag får är detta - kommer inte ens till prompten att öppna Swish på min mobil:
Jag noterade idag att flera fonder inte har uppdaterats sedan förra veckan vilket påverkar de portföljer som har dessa fonder i sina innehav. De portföljerna uppdateras för tillfället inte heller. Är det något ni kan kika på?
De fonder jag uppmärksammat som ej uppdaterats är följande:
- iShares Physical Gold ETC
- iShares Diversified Commodity Swap UCITS ETF
- iShares Global High Yield Corp Bond UCITS ETF
- AMUNDI US TIPS GOVERNMENT INFLATION-LINKED BOND UCITS ETF ACC
- iShares $ Treasury Bond 20+yr UCITS ETF
Andra fonder från dessa bolag är uppdaterade dock.
Hej @David_BW
Jag noterade att det inte verkar finnas en ändra funktion för månadsspar på Kiwitrader, utan det verkar som att man måste ta bort existerande månadsspar och lägga till igen om man vill ändra.
Det vore smidigt om man bara kunde ändra det befintliga så jag hoppas ni kan titta på att implementera detta.
Hej!
Nej det är faktiskt så som du säger, Det blev bättre någon stans, eller om man skulle kunna titta på historik, eller… jag minns faktiskt inte riktigt =) men jag lovar att det fanns en bra anledning till att vi valde att göra så som vi gör. men jag tar det med mig! Tack!
Vet inte om önskemålet kommit upp tidigare men råvarufonden EN4C hade varit mycket önskvärt och uppskattat om ni kunde få in i utbudet.
Se t.ex @Zino s fantastiska motivering till att just den fonden är bra här:
Ping @David_BW
Jag samlar alla på en lista så kommer vi göra en större uppdatering så snart vi kan =)
Sorry att det tar tid
Gärna alla ETF’er som ZINO använder.
Även en personlig favorit Invesco Quantitative Strategies Multi-Factor UCITS ETF Acc
(IQSA)
Tjena!
Inga planer än när first North och small cap ex. Tittar in hos Kiwi? @David_BW
Hade gärna velat långspara i lite favoriter där hehe ![]()
Bra förslag. +1 på den fråga @David_BW !
@David_BW - hur kommer det sig att en del större företag på NYSE saknas i ert utbud - t:ex
V Visa Inc.
TSM Taiwan Semiconductor Manufacturing Company Limited
LLY Eli Lilly and Company
AVGO Broadcom Inc.
XOM Exxon Mobil Corporation
och flera andra.
Kommer ni utvidga utbudet så småningom eller hur ser det ut. Rätt utmärkt fortarande att man kan göra fraktionshandel på er plattform men jag saknar en del aktier ![]()