KiwiTrader diskussion

Okej, när skulle det mailet skickats ut? Kan inte hitta något i varken inkorg eller skräpposten.

När kommer appen? För att konkurrera med andra aktörer, Opti, Lysa och Avanza mm så behöver en app komma på plats.

1 gillning

I går om jag hade fått bestämma, men så snart vi bara hinner =)

skriv ett e-post så ska jag kolla vidare =)

1 gillning

Mail skickat till Info@ :slight_smile:

1 gillning

Ping @David_BW, något du kan avslöja? :nerd_face:

1 gillning

Hej!

Nej tyvärr, det drar ut på tiden vilket är trist, men vi kämpar på =)

2 gillningar

Hej!
Kommer ni ta in fler fonder från Lyxor, t.ex. deras tillväxtmarknadsfond?

Mvh Markus

1 gillning

Ja, med dem har vi ett bra samarbete så har du en lista med fonder du önskar så skicka gärna ISIN så tar jag de vidare =)

1 gillning

Hej!

Här kommer listan :slight_smile:

FR0010429068

Ni får gärna ta in fler av Lyxors räntefonder!

Mvh Markus

2 gillningar

@David_BW Jag gjorde en Swish-insättning prick 0830 igår morse till ett ISK konto på Kiwi med fördefinierad fördelning, men det hamnade i “Väntande” och stod så hela dagen trots att jag kan se vad som ska handlas och fördelningen. Jag har fortfarande knappen “ta bort” trots att det nu nästan har gått ett dygn. Ska jag bara vänta och se eller vad händer om jag klickar ta bort? försvinner då insättningen ut i cyberrymden? :upside_down_face:

noterade att idag har datumet på denna “väntande” insättning också bytts till idag:

1 gillning

Hej
Nej cyberrymden hamnar det då rakt inte i! Det du satt in kommer i så fall till ditt kontantkonto. Men om det är så att portföljen innehåller något, fond eller aktie, som tar längre tid att handla så står det väntande till hela din portfölj är komplett. invänta dagens handel vid 13 så ska du se att det löst sig =)

1 gillning

Bra lista =)

1 gillning

Ok utmärkt. Tack för snabb respons. Jag sätter mig händerna :cowboy_hat_face:

1 gillning

Vad är det för skillnad på Lyxors tillväxtmarknadsfond och den som finns från IShares? :slight_smile:

Testade Kiwitrader men blev lite avtänd. Älskar idéen på att kunna månadsspara i vissa aktier (typ Apple) men att sätta upp ett månadssparande och få se en kalkyl att på 10 år kan det här bli X tusen kronor givet en avkastning på 35% YoY känns inte seriöst. Att bara ta aktiernas uppgång hittills i år och halvt “lura” folk att det är något som går att uppnå över 10 års sikt känns oseriöst.

Tittade dessutom på portföljerna man kunde “kopiera” och hade nog förväntat mig något mer sofistikerat. Det är ju mycket survivor bias och plockar du in en aktie som går asbra kommer du ju hamna i toppen där. Portföljen jag tittade på hade typ Apple/Tesla/Google och tre investmentbolag. Känns inte som att man har så stort behov av Kiwitraders följfunktion om det mest handlar om att visa upp vilka superriktade portföljer som gått bra på sistone

1 gillning

Finns ju en del rena indexportföljer att följa på kiwi om man vill. Vem som helst kan dela en portfölj så de portföljer som finns att följa speglar ju bara vad de som valt att dela sina portföljer.
Typ som Shareville.

Det är inte Kiwi själva som sätter upp modellportföljer, utan det är användarna som gör det.
Hur hade du velat se det annars? :slight_smile: Du kan väl starta någon sofistikerad portfölj och dela denna med oss andra? :slight_smile:

1 gillning

Haha, nä jag har ju själv accepterat att jag inte kan slå index. Testade för att jag var sugen på att köpa Appleaktier för skojs skull och inte vill betala 2000kr/aktie.

Och då såg jag någon profil som kallade sig Miljonärsportföljen eller något och som skröt över en CAGR på en viss procent över si och så många år och jag tänkte att “Huh, undrar vad han har för spaningar för framtiden och vad han gör för att slå index”. Och det var då jag i min besvikelse fann portföljen jag beskrev ovan. Apple, Google, Tesla och tre svenska investmentbolag. Har säkert slagit index med hästlängder senaste månaderna men ingenting jag själv vill investera i seriöst.

Men vidhåller att jag tycker det är oseriöst att försöka framställa det som att folk har en seriös chans att få 35% avkastning årligen bara för att man plockat ihop några företag som gått bra i år.

Tuffar vidare i mitt indexsparande!

2 gillningar

Detsamma gäller för mig, jag undviker sådana portföljer. Jag håller mig till index och gärna fler tillgångsslag än bara aktier. Har både räntor, guld och råvaror i de flesta av mina portföljer.

2 gillningar

Bara en ide med tanke på era observationer - kanske det kan rankas likt vad det görs på t:ex Shareville så att låg max drawdown och lägre volatilitet premieras samt att kort historik inte premieras mer än genomsnittet av alla system där kanske - funderingar @David_BW? Ni har ju redan en parameter på hög/låg diversifiering mm. vill jag minnas…

2 gillningar