Hej @David_BW
Jag har noterat att det saknas lite aggregate bonds på både Frejvid och Kiwitrader.
Den enda jag hittar är iShares US Aggregate Bond UCITS ETF. Om jag fick önska så hade jag gärna velat se dessa 2:
iShares Core Global Aggregate Bond UCITS ETF - SEK hedged: IE00BJBLQB74
Vanguard Global Aggregate Bond UCITS ETF - EUR Hedged: IE00BG47KH54
@David_BW en grej jag noterade när jag ändrade målfördelning i portfölj senast. Jag tog bort en del fonder helt och hållet men efter ombalansering så listas dessa ändå som ett innehav (trots 0%). Det gör att det ser ut att vara fler olika innehav i portföljen än vad det egentligen är.
T.ex hade 10 fonder, tog bort 5st och lade till 5st helt andra. Då listas det som att man har 15 fonder fast man egentligen bara har 10.
Ja du, du har hittat en liten bugg där =) man måste ta bort dem ur listan helt med det lilla (-) så är de borta… men jo där är portföljer med över 70 innehav just nu=). Dock så är begränsningen på 30 bara tänkt som tillfällig, den kommer ändras eller tas bort helt.
Som vanligt tusen tack för att du testar det vi inte hinner med
Hej, det var precis så jag gjorde. När jag ändrade målfördelning så tog jag bort fonder med den röda minusknappen. Vissa försvann, andra inte. Om jag ska gå in igen i målfördelning och radera en gång till så verkar det som att jag måste trigga en ombalansering igen, vilket jag inte vill alltför ofta.
@David_BW Ytterligare en sak jag noterade och som jag undrar över är hur det kommer sig att mina portföljer visar olika andel % per innehav i mitt konto jämfört med hur de ser ut i butiken?
T.ex i inloggat läge i mina konton så ser fördelningen ut så som jag har målfördelat (förutom gamla fonder som ligger kvar trots noll som jag skrev tidigare)
Men tittar man på samma portfölj i butiken så är andel% i varje innehav annorlunda. Generellt så ligger varje innehav med högre andel% än vad det gör i samma portfölj fast i mitt egna konto. Dock två fonder som ligger med nästan 0% (typ 0,1-0,2%), gäller Xact småbolag och Xact omxs30. Eller är det bara en bugg och fel med just dessa två fonder just nu?
Inget jätteproblem kanske men för mig, en störande detalj
Bild som exempel. I inloggat läge ser det ut såhär vilket stämmer överens med min målfördelning och senaste ombalanseringen.
Vet ni något mer om detta @David_BW? Verkar som att just Xact-fonderna inte vill vara med i matchen samt alla dessa nollade innehav som ändå är med trots raderade. portföljen blir lite förvirrande att titta på i butiken.
Update: 231113
Gäller även xact obligation som visas helt fel i butiken. I inloggat läge stämmer all fördelning men i butiken där portföljerna finns att kopiera visas det helknasigt. I min lågriskportfölj så har jag fördelat 40% i xact obligation men i butiken visas den endast som 5% och mellanskillnaden är utsmetad på de andra fonderna.
@David_BW hur gå det för dev gänget? när får vi se stora fina uppdateringen?
Kommer auto-reinvestering av utdelningar/insättningar (dvs fritt kapital) vara med i den uppdateringen?
Vore även bra med en feature till auto-reinvesteringen att man kanske vill bestämma ett belopp som inte ska återinvesteras så man har lite tort krut. Allt över denna summa återinvesteras i snöbollsmaskinen.
=) Ja då det är på väg, det går lite segare just nu då vi håller på med att uppdatera butiken och innehavet vilket krävde lite mer resurser. Men det är på gång.
Tack, jag vet inte hur det har blivit så men det är en bugg som spökar som gör att även om man inte vill visa fonden i listan för att den har 0% så ligger den kvar. jag hoppas att vi har löst den senast under nästa vecka.
Är det samma problem som är med Xact fonderna också? De ska ju vara med men visar helt fel andel/innehav. Typ 0,1% istället för 3% t.ex och mellanskillnaden har smetats ut på övriga fonder.
@David_BW nu idag när jag loggar in så är mina portföljer borta och det står totalt värde 0 kr.
Hoppas detta är en bugg som ni arbetar på att fixa snarast.
Jag har mailat er kundsupport också som svarade för ca 2 timmer sen att de skulle återkomma men än är mina portföljer borta.
Ett par konto visar (felaktigt) tomt, Vi har nyligen uppgraderat lite grafik runt fördelningarna som tydligen fick lite oanade konsekvenser. (trots att vi så klart testat i testmiljö innan)