Det visar ju om inte annat att finansindustrin attraherar de smartaste som alltid hittar nya genvägar i systemet att utnyttja alla möjligheter. Helt legalt.
Tänk om dessa brainacs hade jobbat med att lösa energifrågan
Det visar ju om inte annat att finansindustrin attraherar de smartaste som alltid hittar nya genvägar i systemet att utnyttja alla möjligheter. Helt legalt.
Tänk om dessa brainacs hade jobbat med att lösa energifrågan
Jag fortsätter att använda Klarna som betalningsalternativ, men kommer flytta mina buffertpengar från deras sparkonto.
Nu blir det Svea framöver, de har också lite bättre ränta än Klarna.
Med tanke på kommande vinter och att det är högst troligt att jag någon månad behöver ta ut pengar från min buffert. Jag vill inte riskera att pengarna blir inlåsta över en tid om det går illa för Klarna.
Jag hoppas såklart att de löser sina problem, jag tycker om deras betalningslösningar. Även om jag aldrig skulle röra vissa av deras hutlöst dyra alternativ.
Men det känns som de är ute på tunn is, framför allt med de stora problemen företaget har i USA.
Efter utbetald ränta idag så tog jag ut min buffert på Klarna och flyttar över till SBAB. Samma ränta men känns tryggare på något vis… Kanske tar något med bättre ränta snart men det får fungera tillfälligt, vill bara bort från Klarna just nu.
Nu har jag avslutat både kort och sparkonto hos Klarna. Vill undvika de så mycket som möjligt. .
Istället har jag skaffat mig Northmill visa debit gratis kort och sparkonto . Vi får se hur kortet fungerar inlagd redan i Apple Pay. Annars var det smidigt öppna konto beställa kort och swisha in pengar. Jag får se om det är något att ha
!
Flyttat också.
Konsumenternas lista sorterad på ränta och fria uttag toppas ju dock som vanligt av nischbanker med dubiösa namn: “Brocc Finance (F.d. GCC Kapital)” 1,30% och “Serafim finans” 1,35%, jag tänker på er…
SBAB med 1% känns som ett stabilt alternativ.
Resultatet hade nog blivit ungefär så här:
Mindre dubiöst namn är Landshypotek som ger 1.50 rörlig ränta, utan bindningstid, fria uttag och insättningsgaranti.
Tycker att Konsumenternas lista är lite svår att sortera - fick inte upp det vid första försöket utan fick trixa runt lite
Ja, tyvärr. Man får välja “Filter” > “Typ” > “Fria uttag” > “Visa mitt urval”. Sedan, gå tillbaka till listan och sortera om efter kolumnen “Aktuell ränta”.
Edit: Om någon har erfarenhet av Landshypotek, berätta gärna…
Ett tips är den användarvänliga Jämför sparkonton & sparräntor - Bästa sparräntan | Compricer om ni vill sortera fram ett passande räntekonto.
Tack, så blev det. På mobila enheter brukar webbsidan tvinga mig att logga in två gånger och app saknas. Dock är sidan funktionell och i slutändan är räntan poängen… Rubriker med “Landshypotek fuels global expansion” är dessutom inte så sannolika under 2023.