Klockor - finns det plats för dessa i min privatekonomi?

Skämt åsido. Jag har sneglat på en tudor black bay 58 ett tag, men en sådan blir det först när aktieportföljen nått det uppsatta målet.

3 gillningar

Pre Bond. Har själv ett par vintage men roligast är nog speedy Pre Moon från 67

1 gillning

Så kul! Har du något att se fram emot.

1 gillning

Där gav du mig en intressant tanke! Det kanske är så jag ska göra också :slight_smile: får hitta på ett lämpligt mål först bara :joy:

1 gillning

På önskelistan. Omega Seamaster Bullhead 1969. NICE !!

5 gillningar

Rolex har ett intresse av att (alla) deras klockor inte är alltför tillgängliga, och har i många år höjt priserna med några procent årligen vilket stöttar andrahandsmarknaden.

Tror att det är klassiker i stål som över tid kommer stå sig bäst då de är väldigt mångsidiga, även om de senaste årens prisrusning varit galen.

1 gillning

Säger inte emot. Scenariot under de två senaste åren gynnar ingen. Affärerna gapar tomma på stålmodeller. Klockorna finns dessutom men säljs inte till gemene person som vill ha en klocka. Köp en svårsåld klocka så ska du se att affärerna kan skrapa fram en eftertraktad med.

Har alltid haft ett stort intresse för klockor och kör två Rolex samt en Omega i rotation.
Vet att det är idiotiskt sett till vad det kostar men det är en hobby :slight_smile:

4 gillningar

Lämnar bara ett ”OK, boomer!” här och fortsätter kolla efter onödigt dyra grafikkort :sweat_smile:

2 gillningar

Jag skulle vänta med att köpa klockor ett tag. Lågkonjunkturen är här. Levnadsomkostnaderna stiger. Lyxprodukter gissar jag kommer falla i pris. I Rolex fall kanske man kan börja köpa deras klockor till listpris igen?

Låter vettigt! Synd bara att man är intresserad av så mycket… :joy:

2 gillningar