Kommer jag kunna köpa en Porsche i framtiden?

Jag förstår det här fullt ut. Jag skrev lite om det i min V70-tråd. Ibland är det OK att vara irrationell och få gå på känsla (så länge det inte ställer till något oåterkallelligt). Jag är för att pengar ska användas och konsumeras i linje med det som är viktigt för en på ett ansvarigt sätt.

Jag inser att jag skiljer mig lite åt från många här i forumet på det sättet. Men jag tänker så här:

1. Sannolikheten är övervägande att du och de flesta i forumet kommer att dö med mer pengar än vad vi behöver / har vid 65 års ålder.

2. Vad är poängen att ha en massa ackumulerade pengar om man inte använder dem?

3. Att köpa en Porsche är inget livsavgörande beslut - man kan köpa / hyra / leasa och sedan kan man sälja den - dvs att det är bara budgetera X antal tusen back. Har man sedan råd med dessa X tusen - why not? Om inte annat så har man sedan provat och kan frigöra den emotionella energin som Porschen upptar.

Jag skulle nästan säga - se om du kan hitta någon som har en Porsche - säkert någon som har en stående i ett garage (kolla med t.ex. lokala Porsche-klubben, vet t.ex. en kompis i Malmö som har 3 st), ge ett erbjudande om att hyra den några veckor, te.x. via en tjänst som GoMore så att försäkringar och sådant gäller och prova. Go for it.

Jag tror också att jag kommer ha ägt en Porsche innan jag dör… :wink: Som @carolinebolmeson sa när vi provkörde en Taycan:

Varför vill man någonsin ha en annan bil än det här?

Även om vi är supernöjda med vår Tesla Y (som passar våra behov som handen i handsken) så är Porsche något annat.

6 gillningar