This ![]()
Köpte en begagnad Asko som rullar på as bra för 3000kr ![]()
![]()
![]()
![]()
This ![]()
Köpte en begagnad Asko som rullar på as bra för 3000kr ![]()
![]()
![]()
![]()
Många nämner “tyst” maskin. Men det är inte lätt att veta hur mycket de låter på riktigt då man inte kan utvärdera själv.
Man kan läsa specifikationerna och hoppas de stämmer, men frågan är hur tillverkarna mäter detta och om siffrorna är jämförbara
Håller med. Har Mieles maskiner endast.
Köpte en Husqvarna förra året och är helt nöjd med den. Miele som var ett alternativ, den föll bort av någon jämförelse jag gjorde, tror inte på att knyta sig för hårt till ett varumärke ändå.
Utdragbar hylla för bestick är fem plus. Lägger i dem random, sveper efter disk upp alla med näven och droppar ned i rätt fack i kökslådan på 15-20 sekunder.
Har en Bosch med zeolith (stavning?).
Tycker den har svårt att torka disken och inte alltid helt rent men är otroligt tyst. Tidigare upplevde jag att disken var torrare.
Har fyllt den med både salt och ättika.
Kommer förmodligen inte köpa en Bosch när denna går sönder.
Bestickshylla är fantastiskt. Dela upp hyllan i fyra delar och lägg skedar, gafflar, knivar osv får ni varsitt håll. Då behöver du aldrig tänka på sorteringen och kan ta allt i en näve när du plockar ur ![]()
Älskar dom här trådarna!
Nästa borde vara inbyggnadshäll/spis ![]()
Det kan behövas manuell rengöring av “armarna” inne i diskmaskinen, utöver diverse medel. Har lyckats lösa liknande problem på det sättet tidigare.
Vår ikea maskin (Elektrolux) har pajjat. (6 månader efter garantin såklart) Försäkringsbolaget bad mig anlita reparatör så kan de ev stå för kostnaden. Är lite vågspel…inte varit särskilt nöjd med maskinen överlag ändå. Samtidigt inte sugen på att köpa en ny för 10-15 000kr just nu.
Passar andra integrerade maskiner med Ikeas lådfronter?
Råkade se detta när jag var ute efter annat häromdagen: