Köpa designmöbler för att få njuta mer av kapitalet

Läser denna tråd med viss fascination; själva är vi totalt ointresserad av möbler/heminredning. Allt vi har är typ från Ikea, ofta köpt second hand eller sånt vi fått till skänks. Inget är speciellt utvalt, vi har tagit det som verkat billigast eller mest prisvärt.

Räknas string-hyllor som design? :see_no_evil_monkey: Har ett par ärvda som står i förrådet. De är gula och rätt höga, så vi har ännu inte hittat nån bra placering hemma utan tänkt att nåt av barnen kanske förbarmar sig över dem när de flyttar hemifrån…

Ja, String hyllor inräknas inom design.

1 gillning

För mig är ett estetiskt hem ungefär som att man vill att maten ska smaka gott :grinning_face:
Jag köper designklassiker och premierar en känsla av autencitet i design och material. Vill slå ett slag för ikea som stundvis gör möbler av riktigt hög kvalitet (gedigna material och samarbeten). Samt vem kan hävda att anrika möbler som Lövet inte är en vördad klassiker vid det här laget.
Designade soffor vågar jag mig dock inte på. Ska man ha namnkunnig design så blir det hemmets överlägset dyraste möbel som samtigit används på ett utsatt sätt. Speciellt med småbarn.

2 gillningar

Känner igen mig, när jag fyllde 30 och blev miljonär gick jag också lite banans. Från att aldrig ha gillat märkesväskor eller förstått varför man köper typ Michel Kors, till att ha 2 Louis Vuitton och 2 Chanel väskor. Mina kläder ska vi inte ens gå in på :joy:

Hej!

Källemos har utförsäljning, sker ytterst sällan

Swedese

3 gillningar