Ska lämna tillbaka min E-Niro 2022 i oktober som det ser ut.
Funderar på att köpa ut och fick 285k i pris tidigare i augusti.
Gått strax under 5000 mil.
Svårt att veta vad som rätt beslut - även svårt att veta marknadsvärdet. Tycker inte jag sett så många alternativ till lägre pris på Blocket.
Jag gissar att det kommer gå ner i takt med att leasingarna går ut och handlarna blir översvämmade av e-niros. E-niron är ju ganska dålig elbil jämfört med konkurrensen. Så den enda fördelen den kan ha är ett billigare pris tänker jag.
Till avdelningen ren spekulation kan man också tillägga att åtminstone jag tror E-nirons goda rykte ändå håller upp priserna ganska ordentligt. Borde gälla i framtiden med.
Dessutom är den krasst sett fortfarande en av de allra billigaste elbilarna sett till både storlek och årsmodell.
Kontentan=tror inte vi kommer se något större värdetapp på E-niro de närmaste åren.
Köpte nyligen ut vår Kia från privatleasingen. Först ägarbyte till bilfirman, sedan tillbaka till mig. Detta fixar bilfirman. Blev en del meckande för mig dock att fortsätta med befintlig försäkring, och slippa från den “gratis” 14-dagars som de säkert får kickback på, och som hade varit avsevärt mycket dyrare efter 14 dagar.
Om handlarna har dröser med osålda E-Niros. Vad händer nu? Det verkar inte som att de säljer de till rea-pris. Vad finns det för olika scenarion för vad som händer?